Jako za socialismu. Cestovní kanceláře se přeorientovaly na domácí zájezdy

Dovolená za socialismu
Současná situace, kdy znovuobjevujeme krásy dovolené na Moravě, může leckomu připomínat dobu minulého režimu.

Řada moravských cestovních kanceláří se rychle přeorientovala a místo zahraničních zájezdů, které se musely zrušit kvůli vládním restrikcím a uzavření hranic, nabízejí na nejbližší měsíce i na letní prázdniny zájezdy po tuzemsku. Zájem o ně roste, řekli oslovení zástupci cestovních kanceláří.

Výlety po tuzemsku jsou opět v kurzu

Na současnou situaci pružně zareagovala například brněnská cestovní kancelář Alpina, která obvykle nabízí cyklozájezdy či zájezdy s horskými přechody. “Během měsíce jsme vypsali asi 30 programů v ČR. Nabízíme turistické a cyklistické zájezdy nebo ferraty. S prodejem jsme začali teprve nedávno. Hlásí se nám zhruba deset až 20 lidí denně. Očekáváme, že zájem poroste. Lidem, kterým jsme museli nějaký zájezd zrušit, takto nabízíme náhradu,” řekl spolumajitel firmy Aleš Paděra.

O rozšíření nabídky domácích zájezdů informovala i cestování kancelář Bavi sídlící v Litovli. Dovolená v tuzemsku může být podle kanceláře skvělou alternativou dovolené i během letošní složité situace. Podobně je na tom cestovní kancelář KM Travel s centrálou v Hodoníně.

Tradiční součástí nabídky cestovní kanceláře Kudrna je řada domácích zájezdů. V současné době tuto část nabídky kancelář výrazně rozšířila. “Letos nově nabízíme cyklistické zájezdy nebo zájezdy pro rodiny s dětmi. Zájem se pozvolna zvyšuje. Zahraniční zájezdy, které se měly konat v nejbližší době, rušíme. V nabídce necháváme jen pozdější termíny a vyčkáváme na vývoj situace,” uvedla zástupkyně kanceláře Jana Jančová.

Rozhodující bude vyjasnění situace

Zástupkyně cestovní kanceláře Atlantika uvedla, že je třeba, aby se zdejší situace vyjasnila, pak lidé začnou ve větší míře kupovat domácí zájezdy. “Reagujeme na aktuální situaci. Zatím je předčasné hodnotit, jaký bude o tuzemské destinace zájem. Dopad koronavirové krize na cestovní kanceláře je nicméně výrazný. Záleží i na hotelech, kterých se rovněž týkají různá omezení. Lidé potřebují nejdřív vědět, jaká bude situace, pak teprve začnou kupovat zájezdy,” uvedla obchodní manažerka Monika Sailerová.

Zdroj: ČTK, stránky cestovních kanceláří, foto: iStock

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*