
Obě traťové koleje mezi Břeclaví a Hodonínem jsou neprůchodné, nejponičenější je úsek Moravská Nová Ves – Lužice. Železničáři se snaží obnovit provoz dieselovými lokomotivami, obnova elektrického chodu tratě potrvá týdny, informovala Správa železnic v aktualizované zprávě o situaci na druhém koridoru.
Vážně poškozené je trakční vedení, traťové zabezpečovací zařízení včetně návěstidel autobloku, částečně poničené jsou objekty zastávek Hrušky a Lužice. “Bouře zdemolovala například i protihlukové stěny a do kolejiště nanesla velké množství trosek z okolí. Celkový rozsah škody dále monitorujeme, prvotní odhad činí přibližně 100 milionů korun,” informoval mluvčí státního podniku Dušan Gavenda.
Železničáři podle něj na místě od včerejška nepřetržitě pracují. “Máme zde naše traťové čety, čety elektroprovozu, pomáhají drážní hasiči z Přerova a Brna a k dispozici máme i externí firmy. Prioritou je teď zprůjezdnit první traťovou kolej. Jedna část čet postupuje od Břeclavi, druhá od Hodonína a zároveň navážíme další posily s kolejovou technikou přes Vlárskou dráhu,” doplnil Gavenda.
Opravy potrvají týdny
Délku trvání prací nelze podle něj v tuto chvíli předjímat. Správa železnic má připravené dieselové lokomotivy k obnovení provozu po zprůjezdnění první koleje. Do jednotlivých stanic zároveň naváží dieselové agregáty ke zprovoznění staničního zabezpečovacího zařízení.
“Obnovení elektrického provozu bude pravděpodobně spíše otázkou týdnů. Poničené jsou totiž i brány trakčního vedení vyrobené na míru a zatím není ani jasné, zda nebudou muset být znovu vybetonovány i základy pro některé sloupy,” upřesnil mluvčí železničářů.
Vlaky mezi Břeclaví a Přerovem mohou jezdit odklonem přes Nezamyslice. Průjezdná je trať z Brna do Břeclavi i z Břeclavi na Slovensko a do Rakouska. Kvůli výpadkům nadřazené elektrosoustavy je však částečně omezený počet současně jedoucích vlaků, aby nedošlo k přetížení traťové napájecí soustavy.
Zdroj a foto: Správa železnic
Buďte první kdo přidá komentář