
Modernizace trati mezi Hustopečemi u Brna a Šakvicemi míří do finále. Projekt zahrnující rekonstrukci obou stanic, elektrizaci trati a posílení zabezpečení železničáři dokončí příští rok v lednu. S plným obnovením provozu se přitom počítá už od nového jízdního řádu, tedy od poloviny prosince.
Jak informovala Správa železnic, v uplynulých měsících se hlavní stavební práce přesunuly z Hustopečí do Šakvic, kde mimo jiné vzniká nový podchod. Ten zajistí bezbariérový přístup na všechna nástupiště a zároveň vytvoří kratší a bezpečnější cestu pro veřejnost směrem od autobusového terminálu. Dál se pracuje také na nástupištích, zabezpečovacím zařízení a železničním svršku, kde se práce soustředí v liché kolejové skupině. V té sudé již probíhá zkušební provoz.
Ve stanici Hustopeče u Brna vznikla dvě bezbariérově přístupná nástupiště a přístřešky pro cestující. Na přání města je dominantní barvou stanice oranžová, která odkazuje na městskou vlajku. Na nádraží dojde ještě k instalaci nového informačního a orientačního systému. Úpravami prochází také výpravní budova v souvislosti s umístěním nových technologií.
Modernizace posílí dopravu do Brna
Cílem stavby je zajistit kvalitnější a rychlejší dopravu až do centra moravské metropole. Technické parametry trati umožní zkrácení jízdní doby z Hustopečí do Brna na zhruba 35 minut. Skutečný čas ovšem bude záležet na jízdních vlastnostech vozidel a počtu zastavení daného spoje.
Jihomoravský kraj počítá s nasazením moderních výkonných vozových jednotek nejpozději v roce 2023/2024. Zároveň plánuje koncepci dopravy na předmětném úseku, kdy bude upřesňovat obslužnost jednotlivých zastávek konkrétními spoji. Tato dvě opatření budou ve výsledku určovat zkrácení dojezdových časů až na plánovanou půlhodinu.
Zdroj: Správa železnic, foto: Ministerstvo dopravy ČR
Buďte první kdo přidá komentář