Mimořádnou příležitost, projít si po vlastních nohách dokončovanou stavbou tramvajového tunelu z brněnské Osové ke kampusu Masarykovy univerzity a Fakultní nemocnici, využilo v úterý 15. listopadu více jak 6000 Brňanů.
Stavba více jak 600 metrů dlouhé podzemní trati s jednou podzemní zastávkou stála zhruba 1,7 miliardy korun a šaliny by na koleje měly poprvé s cestujícími vyjet 11. prosince tohoto roku. Předpokládá se, že linka 8, která tudy povede, odbaví v tomto úseku zhruba 40 000 cestujících denně. Půjde především o studenty, pacienty nemocnice, místní zaměstnance a obyvatele plánované nové čtvrti.
Nová podzemní zastávka u plánované čtvrti
Významnou součástí nové trati, v celkové délce téměř 1 km, je i zcela nová podzemní zastávka Západní brána, která bude ústředním bodem připravované nové městské čtvrti.
Cestující budou na této lince vozit především nové tramvajové soupravy Škoda ForCity Smart 45T, kterých brněnský dopravní podnik plánuje pořídit 40.
Základní údaje o tramvajích Škoda ForCity Smart 45T
Délka: 31 m
Šířka: 2,50 m
Kapacita: 233 cestujících při 5 os/m², z toho 64 sedících
Podíl nízké podlahy: 100%
Max. výkon: 560 kW
Max. rychlost: 70 km/hod.
Autor a foto: red
Buďte první kdo přidá komentář