Brněnská trolejbusová vozovna Husovice letos slaví 90 let existence. Do budoucna by v ní však měl každodenní ruch utichnout a měla by se stát muzeem městské hromadné dopravy, podobně jako se jím stala například tramvajová vozovna v Praze-Střešovicích. Brněnský dopravní podnik už má na přeměnu zpracovanou studii, řekla pro ČTK mluvčí podniku Hana Tomaštíková.
I husovická vozovna původně patřila tramvajím, jejichž provoz procházel v Brně za první republiky bouřlivým rozvojem. Pisárecká vozovna už tehdy přestávala stačit a medlánecká vznikla až o mnoho desetiletí později. A vozovna u Semilassa ještě z dob koňské tramvaje byla příliš malá. Tramvajím sloužila husovická vozovna až do roku 1971 a po krátké přestavbě patřila pouze trolejbusům. Její menší část však obývaly trolejbusy již od zahájení trolejbusového provozu v roce 1949.
Ještě do roku 1980 sloužila odstaveným muzejním tramvajovým exponátům, než se postupně všechny přesunuly do depozitáře v Líšni. “Dnes je ve vozovně 44 trolejbusů, které vypravujeme na linky 25, 34, 36, 37, 39 a mimo výluku i na linku 27. Dělá se zde denní ošetření, kontrolní prohlídky, běžné a drobné opravy. Na střední a generální opravy jezdí trolejbusy do dílen v Komíně, kde se dělají i složitější opravy a karosářské práce,” uvedla Tomaštíková.
Kdy by se mohlo z husovické vozovny stát muzeum, není zatím zřejmé. Vedení společnosti musí projednat záměr s představenstvem, v němž jsou zastoupeni i politici z vedení města. “Poté bude stanovený další postup přípravy,” řekla Tomaštíková. Sbírka vozidel Technického muzea v Brně je přitom velmi bohatá a postupně i dopravní podnik vytváří sbírku renovovaných vozů, které v Brně jezdily. Zájemci dosud mohou pouze po předchozí objednávce ve výjimečných případech do líšeňského depozitáře.
15. června se husovická vozovna na 5 hodin otevře veřejnosti
Vozovna bude pro veřejnost otevřená v sobotu 15. června při dopravní nostalgii od 12:00 do 17:00.
Autor: red, ČTK Foto: Aleš Pavelka
Buďte první kdo přidá komentář