Elektrizace trati z Brna do Střelic jde do finále, v září skončí výluka

Dvoukolejný traťový úsek z Brna do Střelic prochází kvůli intenzivní stavebním stavebním pracím zatím nejnáročnější nepřetržitou výluku. Vlaky zde přestaly jezdit 2. července, až do 20. září je nahradí autobusy. Poté budou cestující moci využívat zrekonstruovaná nástupiště na zastávkách Troubsko a Střelice dolní. V celém úseku bude také dokončena montáž trakčního vedení.

O modernizaci tratě Brno – Zastávka u Brna jsme naposledy psali v tomto článku.

Celkové investiční náklady akce dosahují 2,7 miliardy korun. Na jejím spolufinancování se významnou měrou podílí Evropská unie prostřednictvím Operačního programu Doprava.

Elektrizaci traťového úseku provádí sdružení firem Skanska a Elektrizace železnic Praha. První etapa elektrizace celé trati z Brna do Zastávky u Brna začala vloni v červenci, její úplné dokončení se předpokládá na jaře příštího roku. V té době už by měly běžet naplno práce na navazujícím úseku do Zastávky u Brna, příslušnou veřejnou zakázku vyhlásila Správa železnic v minulém měsíci.   

Největší objem prací se nyní odehrává ve stanici Střelice. Konkrétně zde probíhají dokončovací práce na výstavbě podchodu a ostrovního a vnějšího nástupiště. V samotném kolejišti se stavbaři přesunuli ke kolejím, které se nacházejí dál od výpravní budovy,“ popsal ředitel Stavební správy východ Správy železnic Miroslav Bocák.

Jak dodává, pracuje se také na rekonstrukci železničního spodku a svršku na kolejích ve směru na Tetčice a Moravské Bránice a opěrné zdi mezi těmito kolejemi. Současně začaly práce na spodní stavbě nové lávky přes stanici, samotná konstrukce vzniká ve výrobních prostorách mimo stavbu.

„Aktuální etapa je z pohledu velkého objemu prací na malém prostoru a délky výluky nejnáročnější částí stavby. V 81 dnech musíme provést všechny klíčové úpravy. Na závěr aktivujeme nové zabezpečovací zařízení a hlavně zbudujeme nové trakční vedení. Po 20. září proběhne poslední část výlukových prací na objízdných kolejích ve stanici Střelice. Poslední nepřetržitá výluka skončí 29. října,“ doplnil projektový manažer Skanska Ondřej Zedník.

V mezistaničním úseku do Brna-Horních Heršpic byla dokončena kompletní rekonstrukce obou traťových kolejí. Hotové jsou rovněž úpravy všech tří přejezdů, které společně s křížením přímo ve stanici Střelice získaly nejvyšší možné zabezpečení, tedy světelnou signalizaci se závorami.

Přečtěte si  Začíná rekonstrukce dálnice D46 u Vyškova. Část může fungovat jako runway pro stíhačky

Elektrické vlaky vyjedou v září

Vlaky se na modernizovaný úsek vrátí 20. září, kdy se také otevřou pro cestující zmodernizované zastávky Troubsko a Střelice dolní. Nově vybudované zastávky Brno-Starý Lískovec a Ostopovice začnou sloužit veřejnosti od nového jízdního řádu, který letos vstoupí v platnost 12. prosince.

Podle železničářů budou míst všechna nástupiště nástupní hranu v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí, samozřejmostí bude bezbariérový přístup. Traťový úsek současně dostane nové zabezpečovací zařízení, které se bude po dokončení ovládat dálkově ze stanice Brno hlavní nádraží. Maximální rychlost vlaků se po vybudování systému ETCS zvýší na 120 km/h, do té doby budou vlaky jezdit maximálně 100 km/h.

Zdroj: Správa železnic, foto: Skanska

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*