Gumotexu se vloni dařilo. Tradiční moravská značka změnila logo a plánuje růst

František Řezáč, generální ředitel koncernu GUMOTEX

Společnost GUMOTEX, která platí za renomovaného zpracovatele a výrobce produktů z pryže a plastů, prošla pandemií v loňském roce s velmi dobrými výsledky. Významný dodavatel komponentů pro automobilový průmysl a s více než 1000 pracovníky největší zaměstnavatel na Břeclavsku přes mírný pokles tržeb zvýšil zisk takřka na dvojnásobek. V letošním roce společnost představila nové logo a plánuje další růst.

Nové logo a jednotný grafický vizuál podle vedení firmy odráží nové pojetí společnosti. “GUMOTEX se chce prezentovat jako kompaktní skupina a silný a stabilní partner s jasnou vizí a hodnotami,” uvedl František Řezáč, předseda představenstva GUMOTEX a generální ředitel koncernu.

Nové logo GUMOTEXu

Pandemií ovlivněný rok 2020 přinesl nižší tržby, ale vyšší zisk

GUMOTEX dále představil hospodářské výsledky za rok 2020. Celkové konsolidované tržby za rok 2020 přesáhly 2 720 milionů korun ve srovnání s 2 905 miliony v roce 2019. I přes pokles tržeb ukazatel provozního hospodaření EBITDA meziročně vzrostl o 94 % na úroveň přibližně 269 milionů korun. EBITDA marže tak meziročně vzrostla z 4,8 % na 9,9 %.

„Rok 2020 byl v mnoha ohledech zcela mimořádný a nesrovnatelný s jakýmkoliv jiným rokem v celé historii Skupiny GUMOTEX. Nečekaná pandemie koronaviru, která vypukla vloni na jaře, ochromila v podstatě všechny naše závody Divize Automotive na téměř dva měsíce. S tím související výpadek tržeb ve výši více než 400 mil. Kč měl významný negativní dopad do našeho provozního hospodaření a likvidity,” popsal Řezáč.

Ve zcela opačném duchu se podle něj vyvíjela situace u Divize Coating. Zde naopak GUMOTEX čelil obrovské poptávce po nafukovacích člunech, nafukovacích jádrech do postelových matrací či nafukovacích stanech s využitím zejména v boji proti koronaviru. “V těchto segmentech jsme v podstatě sotva stačili vyřizovat objednávky, což by nebylo možné bez obrovského nasazení našich pracovníků a perfektní vzájemné spolupráce našich výrobních divizí,” poznamenal Řezáč.

Stabilní zaměstnavatel v nejisté době

Situace v sektoru automotive se podle vedení společnosti postupně stabilizovala a dostala na standardní úroveň. Díky silným výkonům v závěru roku tak byl GUMOTEX schopen téměř v plné výši kompenzovat úvodní ztráty a naplnit celoroční plán hospodaření.

“Věřím, že i pracovníci GUMOTEXu ocenili v této nelehké době sílu a stabilitu Skupiny, naši snahu udržet a zachovat pracovní místa a samozřejmě perspektivu dalšího rozvoje. Doufám, že tyto skutečnosti ještě více zvýší atraktivitu GUMOTEXu jako zaměstnavatele“, dodal Řezáč.

Přečtěte si  Starobrno představilo nový design. Zdůrazňuje regionální pouto

Smělý výhled do budoucnosti

Skupina GUMOTEX dále představila své cíle v oblasti provozního hospodaření a investic pro rok 2021. Plánované tržby v objemu 3,2 mld. Kč představují nárůst o 18 % oproti roku 2020. Tento nárůst tržeb spolu s pokračujícím zvyšováním provozní výkonnosti a zefektivňováním nákladové struktury by měl přispět k navýšení ukazatele EBITDA nad úroveň 300 milionů korun, přičemž významná část těchto provozních prostředků, přibližně 160 milionů, bude investována do dalšího rozvoje Skupiny.

Aktuálně GUMOTEX zprovozňuje novou výrobní technologii v Třebíči, která má zdvojnásobit kapacitu výroby expandovaného polypropylenu. V Břeclavi plánuje celkovou rekonstrukci provozu výroby gumárenských směsí a výstavbu nového vývojového centra, od kterého si slibuje podporu svých aktivit v oblasti inovací, se kterými podle vedení společnosti posílí ve stávajících a pronikne do nových tržních segmentů. “I přes omezení související s pokračující pandemií koronaviru se do roku 2021 dívám pozitivně a věřím, že se nám naše cíle podaří naplnit,“ uzavřel generální ředitel GUMOTEXu.

Společnost GUMOTEX je s více než sedmdesátiletou tradicí renomovaným zpracovatelem a výrobcem produktů z pryže a plastů a největším výrobcem gumotextilních nafukovacích lodí na světě. 80 % produkce exportuje do více než 40 zemí světa. Produkty GUMOTEXu lze najít v interiérech vozů předních automobilových značek, jako jsou Mercedes, BMW, Audi, Volkswagen, Škoda a další. V rámci koncernu GUMOTEX v České republice a na Slovensku pracuje více než 1700 lidí.

Autor: red, zdroj a foto: Gumotex a.s.

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*