Koridor mezi Břeclaví a Hodonínem se vrací do provozu, škody přes 300 milionů

Odklízecí práce na druhém železničním koridoru

Na koridoru mezi Břeclaví a Hodonínem se od ranních hodin obnovil provoz po jedné traťové koleji. Vlaky mohou úsekem projíždět sníženou rychlostí a zatím pouze s dieselovými lokomotivami, křižování je možné ve stanici Moravská Nová Ves, uvedla Správa železnic v aktualizované situační zprávě.

O tornádem poničeném koridoru jsme už dříve psali v tomto článku.

Po vyčištění průjezdného profilu první traťové koleje probíhaly v pondělí intenzivní opravy železničního svršku. “V zastávce Hrušky jsme nahradili dvě kolejnice zdeformované pádem betonové střechy. V úseku zasaženém tornádem proběhlo podbíjení kolejí k odstranění směrových deformací způsobených pády stromů a protihlukových stěn do kolejiště,” informoval mluvčí státního podniku Dušan Gavenda.

Pro obnovení provozu bylo zásadní také zprovoznění zabezpečovacího zařízení na trati i ve stanicích. Stavba nových návěstidel začala v neděli. K pondělní půlnoci již byla všechna návěstidla zabezpečovacího zařízení v koleji č. 1 zcela funkční a pokračuje osazování a připojování návěstidel ve zbývajících částech úseku.

“Dodavatel také osadil nové světelné výstražníky na dvou zničených přejezdech, doplní se ještě závory. Přejezdová zabezpečovací zařízení budou kompletně funkční ve středu,” doplnil mluvčí.

Od pondělka probíhá v úseku Hrušky – Hodonín odstraňování zbývajících trosek i z druhé traťové koleje. “Stejně jako poničené části trakčního vedení je zatím svážíme na provizorní skládku ve stanici Lužice,” upřesnil Gavenda.

V Hruškách proběhne demolice, Lužicím se vrátí původní podoba

Škody způsobené tornádem na železničním koridoru mezi Břeclaví a Hodonínem jsou aktuálně vyčísleny na 320 milionů korun. Převážná část, přibližně 200 milionů, připadá na zničené trakční vedení. Dále patří k nejvyšším především škody na protihlukových stěnách nebo nádražních budovách.

Všechny objekty Správy železnic už byly prověřeny statikem. “Demolice bude po vymístění sdělovací a zabezpečovací technologie nutná pouze v případě neobsazené prodejny jízdenek v Hruškách. Poničenou výpravní budovu v Lužicích Správa železnic opraví do původní podoby,” dodal mluvčí železničářů.

Zdroj a foto: Správa železnic

Související články

Přečtěte si  Začala stavba D55 z Moravského Písku do Bzence, naváže na úsek od Babic

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*