
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo pravomocné územní rozhodnutí pro stavbu obchvatu Mikulova, tedy pro nejjižnější část dálnice D52, uvedl na svém twitterovém účtu generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Na Moravě zbývá postavit 23 kilometrů, aby se podařilo dálnicí spojit Brno a Vídeň.
Nepravomocné územní rozhodnutí bylo vydané již před 15 měsíci, stavební úřad Jihomoravského kraje se však musel vypořádat s 18 odvoláními a stovkami stran textů. “Rozhodnutí o odvolání má 229 stran. Nyní již máme připravenou dokumentaci pro stavební povolení, kterou projednáme s úřady a v červnu příštího roku chceme žádat o stavební povolení,” uvedl Mátl.
O obchvatu Mikulova se hovořilo téměř deset let jako o nejjednodušší části zbývající části dálnice vzhledem k tomu, že i v době, kdy neexistovaly zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje, se mohlo podle některých politiků stavět. Přesto silničáři na krajský plánovací dokument čekali a postupně od roku 2016 stavbu připravují a vyrovnávají se u soudů a úřadů s odporem především spolku Děti Země a dalších fyzických osob, které podávaly odvolání i žaloby. V polovině roku také Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost odpůrců stavby. Žalobou chtěli zrušit výjimku pro stavbu obchvatu vydanou ministerstvem životního prostředí. Brněnský ředitel ŘSD David Fiala tehdy odhadoval, že při dobrém vývoji situace by se mohlo začít stavět v roce 2021.
Pro ostatní úseky od Pohořelic k Mikulovu ŘSD již zažádalo o územní rozhodnutí a během příštího roku čeká postupně vydávání rozhodnutí.
Rakušané v minulých letech postupně dovedli dálnici téměř k hranicím. Čtyřpruh vede až k Poysbrunnu a na podzim se otevřel dvoupruhový obchvat Drasenhofenu, který lze v budoucnu o další dva pruhy rozšířit.
Autor: red Zdroj: ČTK Foto: twenty20.com
Buďte první kdo přidá komentář