Olomouc uvádí do provozu poslední služby, objednávkový systém stále nefunguje

Jednou z posledních funkcionalit olomouckého magistrátu, které ještě nejsou po kybernetickém útoku v provozu, je objednávání občanů na přepážky přes online rezervační systém. Vedení města vyzvalo občany, aby se neobávali na úřad chodit i v jiné dny než v pondělí a ve středu.

O situaci v Olomouci po nedávném útoku hackerů jsme naposledy psali v tomto článku.

Objednávkový online rezervační systém je propojený s vyvolávacím systémem na jednotlivých odděleních. Vyvolávací systém už druhý týden běží v testovacím režimu, zatím průběžně vykazoval některé chyby.

“Jakmile bude jeho provoz bezproblémový, může být spuštěn i na něj napojený rezervační objednávkový systém. Mnoho občanů v domnění, že dny úterý a čtvrtek jsou vyhrazeny předem dohodnutým schůzkám, chodí na magistrát jen v pondělí a středu. To je chyba, protože odbaven může být kdokoliv i bez objednání po všechny čtyři úřední dny, od pondělí do čtvrtku,” upozornil mluvčí olomouckého magistrátu Michal Folta.

V městských částech je třeba platit na místě

Další zatím nefunkční službou jsou připojení detašovaných pracovišť, která běžně poskytují lidem v městských částech množnost zaplatit na dálku poplatky třeba za psa nebo za odpad. “V tomto případě je obnovení služeb vázáno na osobní návštěvu IT specialistů na každém detašovaném pracovišti, protože problém je nutné řešit na místě. Na odstranění obou posledních nefunkčních složek se pracuje,” uvedl Folta. Všechny ostatní agendy a služby fungují.

Zdroj a foto: město Olomouc

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*