Práce na trati Brno–Zastávka pokračují naplno. Zmizela stará lávka, vznikají nástupiště

Sundávání lávky z počátku 20. století ve Střelicích

Nepříznivá pandemická situace nezastavila práce na trati západně od Brna. První etapa dlouho očekávané elektrizace úseku Brno – Zastávka u Brna pokračuje. Vznikají nové mosty, podchody a nástupiště, informovalo sdružení Skanska a Elektrizace železnic.

Ve Střelicích sundali starou lávku

Práce na trati pod hlavičkou sdružení Skanska a Elektrizace železnic pokračují. První etapa modernizace trati Brna do Zastávky u Brna by měla být dokončena v listopadu příštího roku.

Aktuálně se pracuje se především na mostních objektech. Podle stavařů došlo mimo jiné k demolici druhé poloviny starého cihelného mostu v Ostopovicích a ve Starém Lískovci a Střelicích se staví nový podchod.

V železniční stanici Střelice byla úspěšně odstraněna stará ocelová lávka pro pěší, která vedla nad tratí. „Díky výborné koordinaci prací a vysokému pracovnímu nasazení mostařů se podařilo lávku snést během jediné noční výluky,“ uvedl projektový manažer společnosti Skanska Ondřej Zedník s tím, že torzo lávky z počátku minulého století je nyní deponováno v obci Střelice a zvažuje se její další využití.

Autobusová zastávka a přístup k vlaku pro pěší se přesunul blíže ke křižovatce s ulicí Nádražní, aby se situace pro obyvatele cestující vlakem komplikovala co nejméně. Nová lávka bude zprovozněna v druhé polovině září.

Práce na zdvoukolejení části úseku Střelice-Tetčice

Starý Lískovec a Ostopovice získají nástupiště

Předpokládá se, že ke konci letošního roku bude trať Brno-Zastávka u Brna elektrifikovaná v úseku do Střelic. „I přes všechny složitosti, které přináší pandemie a opatření s ní související, se nám prozatím daří dodržovat harmonogram prací. Pevně věříme, že letošní etapa půjde podle plánu, což znamená, že v létě dokončíme 2. traťovou kolej včetně všech propustků a mostů a ke konci roku budou hotová nástupiště včetně dvou nových zastávek Starý Lískovec a Ostopovice,“ uvedl Zedník.

Po dokončení projektu budou v železniční stanici Střelice nové všechny staniční koleje, funkční nový moderní podchod a také lávka pro pěší. Část úseku Střelice-Tetčice v délce zhruba 0,8 km bude zdvoukolejněna a všechny železniční přejezdy na trase opatřeny výstražníky a závorami.

„Na ukončenou I. etapu elektrizace do Střelic naváže plynule zahájení i druhé etapy a to elektrizací a zdvoukolejněním úseku Střelice – Zastávka u Brna, kde Správa železnic v letošním roce zajistí výběrové řízení na zhotovitele stavby, stavební povolení a v letech 2022-2023 bude probíhat vlastní realizace stavebních prací,“ uvedl za investora ředitel Stavební správy východ Správy železnic Miroslav Bocák.

Přečtěte si  Začala stavba nového úseku D48, dálnice nahradí "silnici smrti"

Trať bude v budoucnu elektrifikována střídavou trakcí, což umožní využívání moderních vlakových jednotek a ekologičtější provoz. S ohledem na použití bezstykové koleje také bude podle železničářů snížen vznik vibrací a hluk od projíždějících vlaků.

Zdroj a foto: Skanska

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*