
Nepříznivá pandemická situace nezastavila práce na trati západně od Brna. První etapa dlouho očekávané elektrizace úseku Brno – Zastávka u Brna pokračuje. Vznikají nové mosty, podchody a nástupiště, informovalo sdružení Skanska a Elektrizace železnic.
Ve Střelicích sundali starou lávku
Práce na trati pod hlavičkou sdružení Skanska a Elektrizace železnic pokračují. První etapa modernizace trati Brna do Zastávky u Brna by měla být dokončena v listopadu příštího roku.
Aktuálně se pracuje se především na mostních objektech. Podle stavařů došlo mimo jiné k demolici druhé poloviny starého cihelného mostu v Ostopovicích a ve Starém Lískovci a Střelicích se staví nový podchod.
V železniční stanici Střelice byla úspěšně odstraněna stará ocelová lávka pro pěší, která vedla nad tratí. „Díky výborné koordinaci prací a vysokému pracovnímu nasazení mostařů se podařilo lávku snést během jediné noční výluky,“ uvedl projektový manažer společnosti Skanska Ondřej Zedník s tím, že torzo lávky z počátku minulého století je nyní deponováno v obci Střelice a zvažuje se její další využití.
Autobusová zastávka a přístup k vlaku pro pěší se přesunul blíže ke křižovatce s ulicí Nádražní, aby se situace pro obyvatele cestující vlakem komplikovala co nejméně. Nová lávka bude zprovozněna v druhé polovině září.
Starý Lískovec a Ostopovice získají nástupiště
Předpokládá se, že ke konci letošního roku bude trať Brno-Zastávka u Brna elektrifikovaná v úseku do Střelic. „I přes všechny složitosti, které přináší pandemie a opatření s ní související, se nám prozatím daří dodržovat harmonogram prací. Pevně věříme, že letošní etapa půjde podle plánu, což znamená, že v létě dokončíme 2. traťovou kolej včetně všech propustků a mostů a ke konci roku budou hotová nástupiště včetně dvou nových zastávek Starý Lískovec a Ostopovice,“ uvedl Zedník.
Po dokončení projektu budou v železniční stanici Střelice nové všechny staniční koleje, funkční nový moderní podchod a také lávka pro pěší. Část úseku Střelice-Tetčice v délce zhruba 0,8 km bude zdvoukolejněna a všechny železniční přejezdy na trase opatřeny výstražníky a závorami.
„Na ukončenou I. etapu elektrizace do Střelic naváže plynule zahájení i druhé etapy a to elektrizací a zdvoukolejněním úseku Střelice – Zastávka u Brna, kde Správa železnic v letošním roce zajistí výběrové řízení na zhotovitele stavby, stavební povolení a v letech 2022-2023 bude probíhat vlastní realizace stavebních prací,“ uvedl za investora ředitel Stavební správy východ Správy železnic Miroslav Bocák.
Trať bude v budoucnu elektrifikována střídavou trakcí, což umožní využívání moderních vlakových jednotek a ekologičtější provoz. S ohledem na použití bezstykové koleje také bude podle železničářů snížen vznik vibrací a hluk od projíždějících vlaků.
Zdroj a foto: Skanska
Buďte první kdo přidá komentář