Správa železnic plánuje v příštím roce zahájit modernizaci trati z Brna do Přerova, nyní vyhlásila tendr na zhotovitele prací v úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Stejně jako ostatní části důležité spojnice jižní a severní Moravy získá druhou kolej, traťová rychlost bude 200 km/h. Odstraní se všechny přejezdy, cestující získají bezbariérový přístup na nástupiště a pohodlný nástup do vlaků. S přestavbou prvního úseku se počítá od poloviny příštího roku do konce roku 2028.
Rekonstruovaný úsek měří přibližně deset kilometrů, díky vybudování rozsáhlých přeložek se na něm zvýší rychlost na 200 km/h. Nejvýznamnějším stavebním prvkem bude nový Němčický tunel dlouhý 744 metrů, který povede pod kopcem Kozlov. Projekt dále zahrnuje výstavbu osmi nových železničních mostů, nejdelší z nich přes údolí potoka Žlebůvky bude měřit 122 m.
Stavbaři vybudují dvě nové zastávky s bezbariérovým přístupem, jednu jako náhradu za zrušenou stanici Němčice nad Hanou. Obě zastávky získají stání pro auta a cyklostojany. V případě provozních mimořádností bude možné přejet z jedné koleje na druhou v nové odbočce Hruška, která se bude nacházet v polovině modernizovaného úseku.
Oba stávající přejezdy budou zrušeny, v Němčicích díky přeložení železniční tratě do nové polohy, v Měrovicích ho nahradí nová objízdná komunikace. Součástí projektu jsou i částečné přeložky silnic III. třídy, které jsou v kolizi s novým vedením železniční tratě.
Dotčené obce budou chránit nové protihlukové stěny. V rámci stavby dále dojde i k posunu styku střídavé a stejnosměrné napájecí soustavy od Nezamyslic k Přerovu. Na trati se nainstaluje evropské zabezpečovací zařízení ETCS a rádiový systém GSM-R.
Stavba by měla začít v červnu příštího roku, hotovo bude podle plánu v prosinci 2028. Předpokládané celkové náklady přesahují 7,7 miliardy korun.
Zatím jen konvenční trať. VRT Brno-Přerov v nedohlednu
I když je často, v souvislosti s touto stavbou, zmiňován její vysokorychlostní charakter, jedná se stále jen o konvenční trať, jejíž výstavbou bude vyrovnán půl století starý dluh neexistence dvoukolejného spojení mezi největšími moravskými městy Brnem a Ostravou.
S plnohodnotnou vysokorychlostní tratí v úseku Brno – Přerov se do budoucna také počítá. Její příprava však započne až po dokončení stavby nové konvenční trati.
Autor: red Zdroj a foto: Správa železnic
Buďte první kdo přidá komentář