Tatrovku oživí výroba vojenských vozidel s pomocí německých zbrojařů. V Kopřivnici vzniká nový podnik

Ilustrační foto

Zbrojaři z České republiky a Německa společně založí podnik na výrobu taktických vojenských vozidel. Ponese jméno proslulé moravské značky Tatra a bude sídlit v areálu kopřivnické automobilky. Jeho vznik přinese nová kvalifikovaná pracovní místa, sdělil za společnost Czechoslovak Group tiskový zástupce Andrej Čírtek.

Zástupci firem Czechoslovak Group (CSG) a Rheinmetall podepsali memorandum o bližší spolupráci v sektoru výroby taktických vojenských vozidel. Rheinmetall se řadí mezi největší evropské zbrojní společnosti. V České republice má zájem o zakázku na výrobu 210 pásových bojových vozidel pěchoty

„V rámci tohoto nového strategického partnerství obě společnosti umožní přenos obranných technologií mezi Německem a Českou republikou za účelem realizace projektů ve státech visegradské čtyřky i v jiných zemích,“ informoval Čírtek. CSG podle něj bude pro německého zbrojaře klíčovým partnerem na území republiky.

Firmy plánují společný podnik založit v areálu kopřivnické Tatry. Značku původní moravské automobilky také bude mít v názvu. Nový podnik má přinést řadu kvalifikovaných pracovních pozic. “Nebude žádnou montovnou, ale vývojářem i výrobcem moderních obranných technologií,“ upřesnil tiskový zástupce CSG.

Spolupráce má dlouhodobý potenciál

Čírtek rovněž poznamenal, že dojednané partnerství není závislé na domácích projektech a zakázkách, ale má dlouhodobý potenciál, protože výrobní kapacity Rheinmetallu jsou vytížené a potřebuje kvalitní dodavatele.

„Rheinmetall a CSG jsou připraveny ve společném podniku investovat do rozvoje výrobních kapacit i vývoje nových technologií,“ uvedl. Úvodním krokem v rámci budování společného podniku se má stát přenesení výroby pozemní techniky v rámci projektů, na kterých Rheinmetall aktuálně pracuje.

Zdroj: CSG, foto: Rheinmetall Group

Doporučujeme

3 Comments

  1. Píšete “bývalé kopřivnické automobilky”? Copak TATRA TRUCKS už ani terénní náklaďáky nevyrábí? A kde berou ty závodní na Dakar? A kdo dodává armádě, hasičům atd.?

  2. V 90 letech chtěla Tatru Kopřivnice koupit firma Mercedes. Tatra tehdy šlapala na tři směny a smlouva byla již na stole ( podobně jako VW vstoupil do Škody ). Tehdejší česká vláda PP souhlasila a podporovala tento projekt , ale tvrdě narazila na federální vládu VK která celý projekt smetla a tatrovku de-facto pohřbila. Mercedes šel následně investovat jinam. Čechy – Praha a nacionalista VK nechtěl aby na Moravě vznikaly ekonomicky silné a na Praze nezávislé firmy. Cíl a záměr byl zcela jasný , ekonomicky zbídačená a na Praze ekonomicky zcela závislá Morava se následně lépe porobila. Silné moravské podniky a ekonomika jsou černou můrou nacionalistických Čechů. TAK SNAD TO VYJDE TENTOKRÁT !

    • Podobný přístup nacionalisty V. Klause seniora jsem zaznamenal i ve vztahu k projektu Technologického parku Brno, který pomáhal v devadesátkách zakládat Sir Frank Lampl, dr. h. c. mult., (*1926 Brno, +2011 Brno, viz také https://cs.wikipedia.org/wiki/Frank_Lampl, čest jeho památce). Tehdejší premiér a médii vychvalovaný prognostik V. Klaus při své návštěvě VUT se v projevu před studenty a kantory k projektu sir. Lampla vyjadřoval velmi skepticky (doslova “projekt nemá budoucnost, je megalomanský”) a nyní se po 25 letech ukazuje, že se prognosticky se svou předpovědí poměrně zásadně minul. Například strojní fakulta VUT je dnes největší fakultou ve státě a množství high-tech podniků v areálu rozvoji technologií významně pomáhá.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*