Trať mezi Brnem a Blanskem se dočká modernizace. V Adamově upraví nástupiště

Úpravy se dočká i nádraží v Adamově, které dlouhodobě nevyhovuje nejen bezpečnostním standardům.

Správa železnic plánuje modernizaci úseků z Brna-Maloměřic do Adamova a z Adamova do Blanska. Úpravou projdou i samotné zastávky, v Adamově dojde k úpravě nástupiště. Práce na prvním úseku by měly být zahájeny příští rok, u druhého úseku má dojít k jejich zahájení už letos. Stavba povede k velké výluce vlaků mezi Brnem a Prahou.

“V rámci modernizace trati mezi Brnem a Adamovem proběhne kompletní rekonstrukce železničního svršku, částečně i spodku, výstavba nové odbočky Svitava a komplexní úprava zastávek Bílovice nad Svitavou a Babice nad Svitavou,” informovala Správa železnic. V plánu je oprava přístřešků na nástupištích. Dále se zrekonstruují vybrané mostní objekty, všechny čtyři tunely v uvedeném úseku, šestnáct opěrných zdí i více než tisíc metrů přilehlých skalních svahů.

Projekt s názvem Brno-Maloměřice St. 6 – Adamov vznikl díky penězům z Evropské unie. Předpokládaná hodnota stavební zakázky je téměř dvě miliardy korun. Se zahájením realizace se počítá v říjnu příštího roku.

V Adamově vznikne oboustranné ostrovní nástupiště

Odstranění propadů traťové rychlosti, zvýšení bezpečnosti provozu, zajištění potřebných parametrů pro nákladní dopravu, umožnění bezbariérového přístupu na nástupiště a zlepšení technického stavu trati. Takové jsou podle Správy železnic hlavní cíle projektu modernizace úseku mezi Adamovem a Blanskem.

Celkovou rekonstrukcí projde zastávka v Adamově. Stávající dvě vnější nástupiště, jež jsou situována nevstřícně, budou nahrazena novým oboustranným ostrovním nástupištěm, které bude umístěno v poloze současného nástupiště ve směru na Brno. “Zkrátí se tak docházková vzdálenost cestujícím od Brna a současně to přispěje ke snadné organizaci výlukových opatření,” uvedla Správa železnic. Hrany nástupiště budou ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice, délka bude 210 metrů. Bezbariérový přístup zajistí šikmý přístupový chodník.

Stavební práce by měly proběhnout v letech 2021 až 2023, plánovaná investice dosahuje částky 2,9 miliardy korun. Projekt vznikl rovněž díky prostředkům z unijních fondů.

Chystá se výluka mezi Brnem a Prahou

Rozsáhlá rekonstrukce trati povede příští rok k velké výluce mezi Brnem a Prahou. Zatím není jasné, jak bude výluková doprava v roce 2022 vypadat. České dráhy dosud neposkytly konkrétní plán. Předpokládá se ale větší zapojení trati přes Vysočinu a Havlíčkův Brod, popřípadě přes Olomouc. U regionální přepravy se plánuje zavedení náhradních autobusových linek.

Přečtěte si  Montáž nosníků na mostě u Říkovic na Přerovsku zpomalí dopravu na D1

Zdroj: Správa železnic, foto: Vlakem jednoduše

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*