Trať z Brna do Zastávky projde elektrizací, železničáři vybrali zhotovitele druhé etapy

Stanice v Zastávce u Brna projde velkou proměnou.

Už letos proběhnou přípravné práce na elektrizaci trati ze Střelic do Zastávky u Brna, která je spojena i s výstavbou druhé koleje. Správa železnic má vybrané zhotovitele. Dokončení modernizace umožní zavedení elektrických příměstských vlaků na daném úseku.

Vítězem výběrového řízení na zhotovitele se stala společnost ZASTŘEL, kterou tvoří Subterra, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha. Hlavní stavební práce by měly začít na jaře příštího roku, dokončení se plánuje v závěru roku 2024. Předpokládané celkové náklady přesahují tři miliardy korun.   

Modernizaci a elektrizaci prvního úseku z Brna-Horních Heršpic do Střelic dokončí Správa železnic letos na jaře. Jejím výsledkem jsou mimo jiné nové zastávky v Brně-Starém Lískovci a v Ostopovicích. Stavební práce se týkaly nejen v mezistaničního úseku a samotné stanice Střelice, ale také úseku několik set metrů za ní ve směru na Tetčice, kde vznikla první část dvoukolejné trati.

“Výstavba jejího pokračování se naplno rozběhne v příštím roce. Výsledkem obou stavebních etap bude přibližně přibližně kilometrů modernizované trati z Brna-Horních Heršpic do Zastávky u Brna,” uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Druhá kolej i zvýšená rychlost

Náročným úkolem pro stavbaře bude zejména výstavba druhé koleje, která si vyžádá velký objem zemních prací. “Kromě obnovy železničního svršku a spodku dojde k výstavbě trakčních stožárů a natažení trolejového vedení. Projekt zahrnuje rovněž rekonstrukci jedenácti mostů a pěti propustků,” upřesnil Gavenda. K vyšší bezpečnosti provozu podle něj přispěje moderní elektronické zabezpečovací zařízení, stejně jako rekonstrukce osmi přejezdů. Stávající traťová rychlost 80 km/h se po instalaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší až na 120 km/h.  

Rekonstrukcí projdou zastávky v Omicích a Rosicích u Brna. Stanice Tetčice se přejmenuje na Tetčice-Bobrava, cestující budou využívat navazující zastávku Tetčice, jejíž nástupiště budou končit u stávajícího železničního přejezdu. “Největší proměnou ale projde stanice Zastávka u Brna, kde se vybují dvě vnější a jedno ostrovní nástupiště. Bezbariérové propojení nového podchodu a nástupišť zajistí výtahy,” doplnil mluvčí železničářů. Nástupní hrany ve všech stanicích a zastávkách budou ve výšce 550 milimetrů nad kolejí, což umožní pohodlný nástup do vlakových souprav.

Zdroj a foto: Správa železnic

Přečtěte si  VIDEO: Stavba VMO Žabovřeská pokračuje podle plánu, ukazují záběry z dronu

Související články

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*