Historické centrum Brna spojí s plánovaným novým hlavním nádražím bulvár, který bude tvořit páteřní osu nové čtvrti Trnitá. Už se rýsují jeho konkrétní obrysy. Na nové třídě nebudou chybět široké chodníky, množství zeleně i obousměrné cyklostezky.
V současnosti probíhají práce na projektové dokumentaci první etapy. “Zatím je jasné, že bulvár bude kombinovat všechny druhy dopravy s hlavním důrazem na chodce a cyklisty. Své nezastupitelné místo v uličním profilu zaujímají prvky modrozelené infrastruktury a hned čtyři řady stromořadí,” uvedl brněnský městský architekt Michal Sedláček
Na bulváru jsou podle něj navrženy dva jízdní pruhy v každém směru. Přímo na vozovce se uvažuje pouze s možností krátkodobého stání, parkování tak bude řešeno hlavně v podzemních garážích přilehlých objektů nebo ve vedlejších ulicích.
Pro tramvajovou trať včetně zastávek bude sloužit středový pás bulváru, který je oddělen zasakovacími prostory se stromořadím na každé straně. “Tramvaje tak cestující efektivně přepraví z nového nádraží do centra města během několika minut,” doplnil Sedláček.
Každá strana bulváru bude umožňovat také obousměrný provoz cyklistů. Samotné cyklostezky budou mírně zvýšeny nad vozovku a odděleny bezpečnostním odstupem. Provoz po nich by tak měl být plynulý a bezpečný.
Hlavní tepna nové brněnské čtvrti
Podle vedení města bude bulvár zaujímat stěžejní roli v jižní části Brna. Souvisí s připravovanou výstavbou nové čtvrti Trnitá, která vznikne kolem nového hlavního nádraží. Nová hlavní třída bude dostatečně prostorná a komfortní.
“Lidé budou moci využívat široké chodníky lemované stromořadím, které budou navazovat na obchody a služby v parteru objektů. Samozřejmostí budou místa pro parkování kol nebo prvky hospodaření s dešťovou vodou,” dodal městský architekt Sedláček.
Zdroj a foto: KAM Brno
Buďte první kdo přidá komentář