Ve Vsetíně roste nový terminál, město odkoupí autobusové nádraží

Vizualizace nového dopravního terminálu ve Vsetíně

Modernizace železniční stanice Vsetín zdárně pokračuje. Po devíti měsících výstavby začínají růst základy nového dopravního terminálu, který propojí vlakovou a autobusovou dopravu. Stávající autobusové nádraží zcela odkoupí město, které zde plánuje příjemný veřejný prostor.

Železničáři se letos zaměřují na celý úsek Vsetín – Ústí u Vsetína. Pracuje se na kolejích i zajištění skalních svahů. V polovině července došlo k dokončení 1. koleje. Navázala výluka 2. koleje, která potrvá do 22. prosince. Budují se také nové silniční mosty v ulicích Na Lapači, Křivačkárna a Štěpánská. Hlavní část prací představuje vybudování dopravního terminálu a rekonstrukce kolejí ve Vsetíně, která bude následovat v příštím roce.

“Cílem projektu je kompletní přestavba kolejiště a jeho nové dispoziční uspořádání. Ve stanici vzniknou čtyři nová nástupiště, na která bude bezbariérový přístup novým podchodem se schodišti a výtahy. Podchod se prodlouží na druhou stranu kolejiště ke stadionu Na Lapači a do obchodní galerie Na Smetance” uvedl tiskový mluvčí Správy Železnic Jan Nevola.

Nově vzniklý odbavovací terminál bude sloužit jak pro železniční, tak pro autobusovou dopravu. Nahradí stávající výpravní budovu a autobusové nádraží. Předpokládané celkové náklady přesahují tři miliardy korun. Hotovo má být do konce roku 2024.

Autobusové nádraží nahradí příjemný prostor

Se stávajícími pracemi souvisí plánovaná demolice stávajícího autobusového nádraží. Vedení města využilo situace a nádraží koupilo za 13 milionů korun. Vsetín se tak stal výhradním vlastníkem souvisejících pozemků i staveb. Zisk kontroly nad celým prostorem je podle starosty Jiřího Růžičky klíčový pro investiční záměry v okolí vlakového nádraží.

„O podmínkách transakce jsme se zástupci společnosti Z-Group vedli četná jednání a výsledkem je shoda na výši kupní ceny, která se odvíjí od znaleckých posudků,“ upřesnil Růžička s tím, že změna majitele staveb autobusového nádraží se cestujících nijak nedotkne. 

„Pro účely dalšího provozování autobusového nádraží bude se Z-Group uzavřena nová nájemní smlouva. Roční nájemné by na základě dohody mělo činit tři a půl milionu korun. Jeho výše tedy s ohledem na nabytí staveb oproti současnému vzroste o 2,9 milionu korun ročně,“ popsal vsetínský starosta. Městskou hromadnou dopravu na Vsetíně zajišťuje firma Z-Group bus, která je dopravní společností holdingu Z-Group.

Přečtěte si  Začíná rekonstrukce dálnice D46 u Vyškova. Část může fungovat jako runway pro stíhačky

Pro město je podle něj majetková kontrola pozemků i staveb stávajícího autobusového nádraží klíčová pro investiční aktivity související s rekonstrukcí nedalekého vlakového nádraží a přeměnou přednádražního a zanádražního prostoru. 

„V blízkém budoucnu se autobusové nádraží přesune blíže tomu vlakovému, obě propojí moderní terminál. Stávající autobusové nádraží poté bude zbouráno. Mimochodem, jen za prodej kovového šrotu z přístřešků nástupišť a zábradlí by město mělo inkasovat podle aktuálních cen materiálů více než pět milionů korun. Žulovou dlažbu využijeme na opravy a údržbu městských komunikací,“ doplnil Růžička.

Na část uvolněného prostoru nynějšího autobusového nádraží bude přesunuta komunikace Nádražní ulice, přičemž dojde k jejímu narovnání. Zbylý uvolněný prostor bude pro město představovat lukrativní místo pro další rozvojové aktivity.

Zdroj a foto: Správa železnic, město Vsetín

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*