
Na trati mezi stanicemi Boří les a Lednice se zvýší zabezpečení provozu. Zjednodušené řízení drážní dopravy nahradí moderní technologie. Týká se to i dalších regionálních tratí na území republiky, informovala Správa železnic.
Nově se na trati kolem Lednicko-valtického areálu uplatní organizace a řízení podle předpisu D1. Nezbytné úpravy infrastruktury v břeclavské místní části Poštorná vyjdou přibližně na 2,8 milionu korun. Správa železnic nyní formou veřejné zakázky vybírá jejich zhotovitele.
Pro přechod z řízení podle předpisu D3 na D1 je nutná úprava zabezpečovacího zařízení přejezdu v ulici Na Valtické. Informace o stavu přejezdu s výstražnými světly se bude přenášet do drážních vozidel. Součástí prací proto podle železničářů bude i položení nových kabelů na zhruba kilometrovém traťovém úseku.
Veřejná zakázka zahrnuje také zabezpečení nákladišť Lednice, Poštorná a Boří les. V nich se upraví zámky výhybek a výkolejek. Opravy zabezpečení a výstroje trati se budou provádět v průběhu měsíce dubna.
Železničáři posilují bezpečnost na malých tratích
Trať Boří les – Lednice patří mezi regionální dráhy, které přejdou na řízení podle předpisu D1 s tím, že se na nich bude smět v jeden okamžik nacházet pouze jeden vlak. Se stejným režimem se počítá na tratích Rakovník – Kralovice u Rakovníka – Mladotice či Kralupy nad Vltavou předměstí – Velvary na území Čech. Jde celkem o 127 kilometrů, tedy 7 % tratí se zjednodušeným řízením dopravy.
Další více než polovina z 1 751 kilometrů tratí D3 přejde na řízení dopravy podle předpisu D1 se zjednodušeným zabezpečovacím zařízením a dálkovým ovládáním. Změny vycházejí z Koncepce zvyšování bezpečnosti na tratích se zjednodušeným řízením drážní dopravy, schválené v listopadu 2020. Jejím hlavním cílem je podle železničářů snížit pravděpodobnost vzniku mimořádných událostí, zejména srážek vlaků mezi dopravnami D3, v důsledku lidské chyby.
Zdroj: Správa železnic, foto: ČD Nostalgie
Buďte první kdo přidá komentář