Uzavírka komplikující jízdu z Brna na Mikulov a Vídeň je u konce. Most přes Novomlýnské nádrže je po opravě opět v provozu. Plné vytížení ale kvůli omezenému cestování do zahraničí ještě nějakou dobu nezažije. Celou trasu má v budoucnu nahradit dostavěná dálnice D52.
Betonovat museli i potápěči
Objížďku kolem Novomlýnských nádrží ukončilo otevření praveného mostu z neděle na pondělí. Oprava mostu, který se nacházel v havarijním stavu, trvala devět měsíců.
„Stavba byla výjimečná zejména tím, že část betonáže museli provádět potápěči. Betony pod vodou byly v horším stavu, než jsme očekávali. Potápěčům navíc komplikovala práci zčeřená voda, která omezovala viditelnost,“ popsal pro veřejnoprávní Českou televizi ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic ČR David Fiala.
„Dělníci pracovali také z pontonů, kde byly umístěné jeřáby. Složitější byla i logistika, protože se most nachází v ornitologicky významném území. Montáže vznikaly mimo staveniště a bylo komplikované na stavbu navážet a vysouvat konstrukce,“ doplnil Fiala.
Cílem rekonstrukce bylo zajištění vyšší nosnosti konstrukce. Součástí prací byla betonáž opět a kompletní výměna mostní konstrukce. Most navíc získal nové pole určené pro cyklisty. Došlo k izolaci most a osazení svodidel a zábradlí v místě budoucí cyklostezky.
Kdy bude dálnice na Vídeň?
Uzavírku most silničáři využili pro opravy povrchu dalších úseků silnice I/52. Naopak silnice vedoucí přes obce Drnholec či Brod nad Dyjí, které byly součástí objízdné trasy, dostaly pořádně zabrat.
Na místě stávající silnice první třídy vedoucí z Brna přes Mikulov na Vídeň má vzniknout dálnice D52. Ta je zatím dovedená z Brna do Pohořelic. Dostavbu zbývajícího úseku komplikují mimo jiné spory s organizací Děti Země, které vadí schválené trasování přes Novomlýnské nádrže a kolem Pálavy. Budoucí dálnice by podle organizace poškodila zdejší vzácnou přírodu.
Na druhé straně státní hranice je už přitom hotovo. Rakušané v minulých letech postupně dovedli dálnici téměř k hranicím. Čtyřpruh vede až k Poysbrunnu a loni v září se otevřel dvoupruhový obchvat Drasenhofenu, který lze v budoucnu o další dva pruhy rozšířit. O dostavbě dálnice na rakouské straně už jsme dříve psali v tomto článku.
Autor: pjk, foto: Pavel Zvěřina





Buďte první kdo přidá komentář