
Dopravce United Busess oznámil obnovení přímé linky z Českých Budějovic přes Dačice a Moravské Budějovice do Brna od pátku 3. března. Linka byla v loňském roce zrušena kvůli sporům s krajem Vysočina, který si přímé spojení s Brnem nepřeje. Dopravce linku obnovil bez veřejné podpory zcela ve své vlastní režii.
Linka, která kopíruje nejstarší trasu přímého spojení jihozápadu Moravy a jihu Vysočiny s Brnem navazuje na tradici více než 50 let existujícího přímého spojení v této trase. Provoz na lince byl ukončen v květnu 2022 pro skončení platnosti licence a spory s Krajem Vysočina o novou licenci a podmínky přepravy cestujících v rámci kraje.
“Podmínky pro provoz znemožňují obvyklé využití linky ke všem přepravám, jak jsou cestující zvyklí.
Autobusy nelze využít k přepravám například z Jmenice do Moravských Budějovic, z Moravských Budějovic do Jaroměřic nad Rokytnou a nebo z Jaroměřic do Hrotovic. Na tyto kratší úseky je nutné využít k přepravě místní, dotované autobusy. Podmínky licence zkrátka kratší jízdy v rámci kraje Vysočina nepovolují. Můžete je ale využít na ostatní cesty.“ vysvětluje podmínky licence Karel Bílý, majitel UNITED BUSES.
Zkušební provoz zatím jen v pátek a v neděli
Linka pojede zkušebně prozatím pouze pátky a neděle v rozsahu jednoho páru spojů. Zajímavostí je odlišné trasování oproti dřívějším zvyklostem. Všechny spoje jsou vedeny přes novou zastávku a terminál na západním okraji Brna, Nemocnice Bohunice, odkud se cestující dostanou do centra Brna tramvají za 15 minut. Od nemocnice spoje pokračují na východní okraj Brna, na Královo Pole.
“Linka pojede prozatím zkušebně jen v pátek a v neděli, abychom cestujícím a studentům nabídli alespoň nějakou přímou alternativu spojení. Jde o obnovení provozu po opětovném, nuceném přerušení a tak je třeba nejprve ověřit, zda bude o spoje zájem. Mám obavu, že ty neustálé změny a opakované přerušení provozu zapůsobily na veřejnost tak, že k cestám do Brna volí raději auto.” doplnil informace k rozsahu provozu Karel Bílý.
Autor: red Zdroj a foto: UNITED BUSES
Co to má k čertu znamenat? Proč by se měl soukromý provozovatel autobusové linky z bodu A do bodu B v tomtéž státě, která náhodou vede přes tři tzv. “samosprávné” kraje, omezovat proto, že ten tranzitní tzv. “samosprávný” kraj si tranzit “nepřeje”? Kam jsme se to dopracovali a kam se ještě dostaneme, než se podaří to děsné krajské uspořádání rozmetat? To jako když bude dopravce chtít náhodou provozovat linku Brno – Praha a zpět přes “Kraj Vysočina”, tak je nutno dotazovat se toho tzv. “Kraje Vysočina”, zda si to “přeje nebo nepřeje”? To jsou tam ti konšelé v té bývalé hrdé moravské zemské pevnosti Jihlavě už úplně padlí na hlavu, nebo co? Co když si tranzitní linku Brno – Praha přát nebudou? To budou autobusy jezdit z Brna do Prahy a zpět přes Českou Třebovou, jak to rády dělají tzv. “České dráhy”? Nebo nechtějí si konšelé v Jihlavě náhodou postavit po vzoru zdi Čínské zeď “Vysočínskou”?
A pokud se konšelé v Jihlavě chovají jak se chovají – pojďme všichni hromadně místo oficiálního názvu Kraj Vysočina, nebo místo neformálního salámového označení Vysočina, důsledně používat pravopis Kraj Vysočína nebo v neoficiální stručné verzi Vysočína. To bude v tomto zdejším Čechistánu přiléhavější. Okopírovaný Uherský salám by mohl zůstat s pravopisem Vysočina a Českomoravské vrchovině by se zkráceně říkalo Vysočína, aby nemohlo docházet k trapným záměnám.