Baťův kanál prochází modernizací, provoz to neohrozí

Moravští vodohospodáři už zahájili práce ve Vnorovech.

Vodohospodáři z Povodí Moravy loni na podzim zahájili modernizaci rejd plavebních komor na Baťově kanálu. Týká se prakticky celé délky vodní cesty. Práce budou postupně probíhat do roku 2024, umožní tak plynulý provoz v průběhu hlavních sezony.

Na podzim odstartovaly práce na rejdách obou plavebních komor ve Vnorovech a dolní rejdě plavební komory Kunovský Les., „Ve Vnorovech vzniknou na obou komorách jak svislé stěny s betonovým zhlavím, tak pevná vyvazovací mola na nosných sloupech, která budou vetknutá do dna vodní cesty. Délka čekacích stání bude 35 metrů. Samozřejmostí je nové osvětlení,” popsal vedoucí útvaru rozvoje vodních cest Karel Goldemund z Povodí Moravy.

U plavební komory Kunovský Les vodohospodáři navazují na stavbu nového přístaviště, které loni otevřeli. “Cílem modernizace rejd je další zvýšení bezpečnosti a komfortu rekreační plavby na Baťově kanále,“ shrnul Goldemund.

Baťův kanál
Baťův kanál

Hlavní práce na modernizaci rejd ve Vnorovech i Kunovském Lese budou dokončeny do jara. Před zahájením hlavní plavební sezóny 2022 budou mít všechny tři plavební komory kompletně zmodernizované rejdy. V následujícím období proběhne modernizace na dalších osmi plavebních komorách Baťova kanálu.

Ještě v letošním roce bychom rádi zahájili modernizaci rejd plavebních komor v Petrově, Veselí nad Moravou, Uherském Ostrohu a Nedakonicích. Modernizace na dalších rejdách plavebních komor budou probíhat průběžně až do roku 2024. Vodní cesta tak získá nové moderní rejdy, které návštěvníkům Baťova kanálu poskytnou dostatek prostoru pro bezpečný vjezd i výjezd z plavební komory,“ uvedl generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.

Omezení provozu budou jen mírná

V souvislosti se stavebními pracemi se dají v místě, kde budou probíhat stavební práce, předpokládat drobná omezení plavby. Podle ředitele státního podniku se ale budou dotýkat vždy pouze daného modernizovaného místa a nebudou mít vliv na celkovou plynulost plavby na Baťově kanálu.

Celkové náklady na modernizaci rejd jedenácti plavebních komor dosahují 61 milionů korun. Investici správce Baťova kanálu Povodí Moravy financuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Zdroj a foto: Povodí Moravy

Související články

Přečtěte si  Třebíč, Jihlava, Žďár součástí regionálního zpravodajství z jihozápadních Čech? Proti záměru ČT vznikla petice

Doporučujeme

1 Comment

  1. Co je to za prkotiny? Důležitá pro “Baťák” je plavební komora Rohatec. Řekněte nám raději, co je s ní? Na Vltavě se staví o sto šest, ale na Moravě se jen “udržuje”…..

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*