Hledá se firma, která opraví nádraží ve Vítkovicích? Zakázka za 400 milionů by měla být hotová do šesti let

Správa železnic vypsala další tendr na celkovou rekonstrukci rozsáhlé památkově chráněné budovy, tentokrát se jedná o vrcholné dílo architekta Josefa Dandy z roku 1967 v Ostravě-Vítkovicích. Projekt má za cíl nejen celkovou rekonstrukci stavby, ale i přeorganizaci vnitřních prostor s ohledem na jejich budoucí komerční využití. Součástí rekonstrukce bude i detailní oprava vnějšího obalu budovy, který se skládá z takzvaných boletických panelů. V plánu je rovněž zlepšení prostoru před stanicí.

Památkově chráněný objekt nádraží v Ostravě-Vítkovicích už nevyhovuje současným potřebám. Připravovaná modernizace přinese kompletní obnovu a nové využití pro současný provoz naddimenzované budovy.

Zateplení nesmí narušit fasádu památkově chráněné budovy

Rekonstrukce výrazně zvýší komfort pro cestující a zároveň vytvoří nové prostory pro komerční využití. Zaměříme se na exteriér i interiér budovy. Okna a obvodový plášť se vymění, využijí se moderní a esteticky odpovídající materiály,“ přibližuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Zateplení objektu bude z vnitřní strany, aby se nenarušily fasádní plochy s původním obkladem. Renovace interiéru budovy proběhne v souladu s požadavky památkářů, zachovají se stávající materiály a umělecká výzdoba.

V přízemí se budou nacházet kanceláře a pokladny dopravců, infostánek města Ostravy, sociální zázemí pro zaměstnance a technologické prostory. Bude zde také nová čekárna pro cestující. V dalších dvou nadzemních podlažích vzniknou prostory pro obchod a služby a kanceláře. Bezbariérový přístup na nástupiště zajistí výtah, nádraží dostane nový orientační a informační systém.

Součástí projektu je také instalace stojanů na kola a vytvoření parkovacích ploch pro automobily, včetně nabíjecí stanice pro elektromobily a elektrokola. Vše proběhne v úzké spolupráci s městskou částí Ostrava-Vítkovice, která bude spolupracovat na revitalizaci přednádražního prostoru.

Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 340 624 763 Kč. Zahájení stavby se předpokládá v dubnu příštího roku, dokončení za dva roky. Celkové investiční náklady dosahují výše 404 miliony korun.

Staniční část, obdobně jako v Havířově, se zmodernizuje v rámci navazujícího projektu. Jedná se o stavbu Optimalizace traťového úseku Ostrava-Kunčice (mimo) – Ostrava-Svinov/Polanka nad Odrou, která se bude týkat nejen příslušných traťových úseků, ale především samotné vítkovické stanice. Zahájení této investice se plánuje na druhou polovinu roku 2026 s dokončením v roce 2029.

Přečtěte si  Uzavírka tunelu Klimkovice: Dálnice D1 u Ostravy bude dočasně mimo provoz

Autor: red Zdroj a foto: Správa železnic

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*