Horácká multifunkční aréna patří podle odborníků na architekturu a design mezi nejočekávanější stavby

Horácká multifunkční aréna se objevila na prestižním seznamu organizace organizace Czech design spolu s projekty, jako je Vltavská filharmonie v Praze, nová budova Janáčkovy filharmonie v Ostravě či revitalizace Hlavního nádraží v Praze. Tento výběr podtrhuje význam moderní architektury a její dopad na veřejný prostor a každodenní městský život.

Zatímco většina sportovních arén bývá odsouvána na periferie, jihlavský projekt pracuje s arénou jako přirozenou součástí města. Umístěna na hranici historického centra, v sousedství parku a vysoké školy, přirozeně navazuje na městskou strukturu a oživuje okolí. „Není solitérní stavbou, ale přirozeně navazuje na okolí, zachovává rytmus města, oživuje ho a otevírá nové možnosti využití,“ popisují svou vizi architekti ze studia CHYBIK + KRISTOF.

Vizualizace hotové arény

Tento koncept otevřenosti ji odlišuje od jiných hal, které bývají často uzavřené do sebe a ožívají pouze při velkých akcích. HMA je naopak živým prostorem, který bude propojený s městem po celý rok.

Dynamická fasáda arény reaguje na dění uvnitř budovy. Tento přístup z ní činí vizuálně i funkčně propojenou součást městského prostoru. Nejde jen o sportovní stánek, ale o aktivní místo pro setkávání, které mění svůj výraz podle toho, co se uvnitř děje.

Otevření arény koncem října představuje nejen důležitý moment pro jihlavský sport a kulturu, ale také významný milník v architektonickém vývoji města i celé západní Moravy. Nominace mezi nejzásadnější stavby současné české architektury staví Jihlavu do centra pozornosti vedle nejprestižnějších projektů v zemi.

HMA tak není jen novým domovem sportovních a kulturních akcí, ale symbolem odvahy města investovat do architektury, která respektuje kontext, propojuje veřejný prostor a posouvá Jihlavu do budoucnosti.

Autor: red Zdroj: Horácká multifunkční aréna

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*