Jihlava chce lákat lidi k trvalému pobytu ve městě. Pomůže jí výzkum mezi “neregistrovanými” obyvateli

Tazatele spolku Socionaut lze v Jihlavě potkat od 13. července. Kvalitativní antropologicko-sociologický výzkum má identifikovat obyvatele Jihlavy, kteří zde bydlí bez trvalého přihlášení. Získaná data budou sloužit jako odrazový můstek pro připravovanou informační kampaň „Staň se Jihlavákem“.

Podle množství produkovaného odpadu a dalších dat může v Jihlavě bydlet jiný počet lidí, než ukazují oficiální statistiky. Jihlavanů přihlášených k trvalému pobytu je přibližně 50 tisíc. Pokud by tady žilo víc obyvatel a využívali služby a infastrukturu města, tak by na to město doplácelo. A protože Jihlava nechce zdarma poskytovat jednotlivé výhody městské infrastruktury lidem, jejichž daňové výnosy končí v pokladnách jiných obcí, vedení města iniciovalo vznik kampaně nazvané „Staň se Jihlavákem“. Ta má za cíl zvýšit počet trvale přihlášených obyvatel.

Počet obyvatel Jihlavy stagnuje od konce 70. let. Zdroj: wikipedia

Výzkum zjistí, jaké výhody lidem trvalý pobyt přináší

Ještě před startem kampaně je ale potřeba určit, kolik lidí a hlavně proč v Jihlavě vůbec bydlí, případně z jakého důvodu zde nemají zapsané trvalé bydliště. Výzkum by měl identifikovat mezi místními obyvateli skupinu tzv. nejihlaváků a zmapovat jejich postoje a motivace, popsat jejich vztah k městu. Teprve potom budeme mít možnost srovnávat jejich postoje s postoji trvale přihlášených Jihlavanů. Důležité je také zjistit nejčastější důvody proč se lidé Jihlavany chtějí stát, případně jaké výhody by je k takovému kroku přesvědčily,“ uvedla primátorka Karolína Koubová.

Kvalitativní výzkum pro Jihlavu provádějí pracovníci spolku Socionaut, které je možné potkat v ulicích od 13. července do 30. září. První fáze výzkumu zahrnuje rozhovory v ulicích města vedené školenými tazateli. Po zpracování dat z těchto rozhovorů se přistoupí k další fázi, ve které se budou již konkrétní témata dál rozebírat diskuzemi ve skupinách „nejihlaváků“.

Výstupem výzkumu, který vyjde asi na 150 tisíc korun, má být komplexní analýza identity města a jeho obyvatel, a to společně s návrhy dalšího postupu. „Podle tohoto výzkumu bude možné funkčně nastavit kampaň „Staň se Jihlavákem“ tak, aby byla co nejúčinnější,“ doplnila primátorka.

Autor: red Zdroj: město Jihlava Foto: pixabay.com

Související články

Přečtěte si  Nádrže Vranov a Vír zachytily velkou část povodňové vlny a zmírnily její dopady na majetky a životy lidí

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*