Konec městského architekta Sedláčka? Boj o Senát byla poslední kapka

Michal Sedláček, dosavadní ředitel Kanceláře architekta města Brna

Nad dalším působením Michala Sedláčka v čele Kanceláře architekta města Brna (KAM) se vznáší otazník. Hledání nového městského architekta v úterý oznámil Petr Bořecký (ANO), radní pro územní plánování. Sedláčkovi koncem roku uplyne funkční období, stál u samotného zrodu KAMu v roce 2016.

Sedláček v minulosti čelil kritice kvůli zásahům do připravovaného územního plánu Brna. Znelíbil se také části brněnské politické scény svým důrazem na odsunutou polohu nového hlavního nádraží u řeky Svratky. Při nástupu do funkce byl přitom doporučen porotou tuzemských i zahraničních expertů.

Pověstnou poslední kapkou se stala jeho kandidatura v letošních senátních volbách, kterou poškodil pověst apolitičnosti své kanceláře. Sedláček do Senátu kandidoval za TOP 09 s podporou KDU-ČSL. Mezi jeho soupeře patřil například bývalý brněnský primátor Petr Vokřál (ANO) a ředitel brněnské hvězdárny Jiří Dušek (ČSSD, ODS, dříve ANO), který nakonec získal mandát. Městský architekt nedostal ani do druhého kola.

Přesun pod Komunikace?

Sedláček přitom nemusí v brněnských strukturách zcela skončit. Radní Bořecký uvedl, že z KAMu se převádějí projekty spojené s novým hlavním nádražím do městské společnosti Brněnské komunikace (BKOM). Má zde vzniknout nový tým, v jehož čele by mohl stanout právě dosavadní městský architekt.

“Pan Sedláček vyjádřil názor, že by chtěl ve vedení této části pokračovat, takže se jedná o tom, že by případně přešel pod BKOM. Není ale jisté, jak to dopadne,” uvedl Bořecký na tiskové konferenci s tím, že o této záležitosti bude vedení města jednat během týdne.

Michal Sedláček vystudoval architekturu na brněnském VUT a pražském AVU. Před nástupem do čela Kanceláře architekta města Brna působil v USA. Útvar hlavního architekta už dříve v Brně existoval. Zanikl v roce 2003. Obnovil se jako Kancelář architekta města Brna před šesti lety. Mezi jeho agendu patří příprava významných staveb na území moravské metropole včetně nového hlavního nádraží a revitalizace brownfieldů.

Autor: pjk, foto: Facebook Michal Sedláček

Související články

Přečtěte si  Dopravní podnik Brna testuje parciální trolejbusy na spojené lince z Bystrce na Sadovou a do Soběšic

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*