Moravské kraje nespolupracují. Linka Dačice-Brno končí. Proti rozhodnutí vznikla petice s podporou starostů

Autobus Icomtransport
Ilustrační obrázek

Nový jízdní řád, který začal platit 15. prosince, už nepočítá s tradičním autobusovým spojením mezi Dačicemi na jihozápadní Moravě a moravskou metropolí. Hlavní zodpovědnost za zrušení přímé linky vedoucí přes Jemnici, Moravské Budějovice a Ivančice nese neshoda kraje Vysočina a Jihomoravského kraje. Obnovení linky požaduje petice, pod kterou se dosud podepsalo skoro čtyři a půl tisíce lidí. Ozývá se také kritika směrem k systému krajů. Linka tradičně spojující dvě moravská města totiž vede územím tří krajů.

50 let jsme jezdili stejně, teď nám to kraje komplikují

Odpůrci rozhodnutí poukazují na to, že 50 let hojně využívali přímé spojení do Brna. Jednalo se nejen o studenty, ale také o seniory, kteří jezdili do brněnských nemocnic. Tři kraje, jejichž území poslední přímé spojení mezi jihozápadní Moravou a moravskou metropolí protíná, nemají zájem o její finanční podporu. Vyjadřují svou neochotu dotovat spojení, které nezapadá do krajských dopravních koncepcí.

Smrtelnou ránu lince zasadilo nedávné rozhodnutí kraje Vysočina. Obyvatelé obcí na jihozápadní Moravě tak nově od 15. prosince musejí hledat jiná spojení se složitými přestupy. Velkou komplikaci to přináší zvláště pro seniory.

Odpůrci podepisují petici, podporu mají i od místních starostů

Záhy vznikla petice za obnovu zrušené linky. Ta stále nabírá nové podpisy. Aktuálně jich je skoro čtyři a půl tisíce. Svou podporu petici vyjádřila řada starostů, kteří vnímají, že zrušení linky značně komplikuje život místních. V textu petice se přímo píše, že dané rozhodnutí je “naprosto necitelné, nepřijatelné a nepochopitelné”. Dle názoru podepsaných také zrušení tradiční linky rozhodně nepodpoří hromadnou dopravu, posílí naopak individuální doprava.

Dačicko – území nikoho

“Moravským Dačicím byl vnucen Jihočeský kraj. Dačicko se stalo územím nikoho. Ruší se úřady, zlikvidována byla nemocnice, byli jsme přinuceni dojíždět do vzdálených míst jižních Čech. Ale když už z donucení jezdit, pak raději do Jihlavy, Třebíče, ale i do Brna. A není nás málo. Teď nám zrušili i velmi omezenou veřejnou dopravu do těchto míst,” dodává obyvatel Dačic Jiří Albrecht.

Petice za zachování linky 340 801

Přečtěte si  Brno čeká bitva o Senát. V doplňovacích volbách zabojují bývalý senátor, náměstkyně primátorky i horolezec

Autor: pjk, foto: icomtransport.com

Doporučujeme


1 Comment

  1. Přinejmenším se měla zachovat, než bude v plném rozsahu spuštěna tzv. Veřejná doprava Vysočiny, podle jehož návrhu by mělo být zajištěno mnohem častější a rychlejší spojení Dačic s Brnem s přestupem na rychlík v Třebíči – viz linka 350.
    https://www.kr-vysocina.cz/seznam%2Dlinek%2Djemnicko%2Da%2Dtelcsko/d-4087912/p1=95638
    Bohužel je velká chyba a ostuda kraje Vysočina, že se tyto autobusy nespustily do konce roku – vzhledem ke změnám na železnici totiž zanikly taky některé železniční přípoje (v Okříškách, Kostelci u Jihlavy), které měly právě být doplněny těmito autobusy.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*