Křižovatka u brněnského Semilassa je průjezdná, o tři týdny dříve

Opravená křižovatka u Semilassa v Králově Poli

Cestující brněnskou městskou hromadnou dopravou i řidiči se v pondělí 9. srpna poprvé projedou po opravené křižovatce u Semilassa. Během pěti měsíců se oblast dočkala nové tramvajové trati i kanalizace a vodovodu. Na kompletní rekonstrukci křižovatka čekala téměř deset let.

„Rekonstrukce křižovatky u Semilassa byla projektem, který se kvůli souběhu s dalšími dopravními projekty odkládal téměř deset let. Konečně tedy bude průjezd tímto frekventovaným místem komfortní nejen pro cestující městskou hromadnou dopravou, ale i pro řidiče osobních vozů,” uvedla brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Kolejová křižovatka u Semilassa byla poslední v Brně provedená ve staré koncepci, stála na pražcích a štěrkovém podloží. “Po rekonstrukci je již ve standardním stavebním provedení, tedy na velkoplošných DZP panelech a s živičným povrchem. Věřím, že rozdíl bude pro motoristy znatelný,“ doplnil náměstek primátorky pro dopravu Robert Kerndl. Celý projekt se navíc podle něj podařilo ukončit o tři týdny dříve, než jak je u těchto rekonstrukcí obvyklé.

Během rekonstrukce tramvajové trati došlo ke kompletní výměně kolejového roštu, který byl v nevyhovujícím technickém stavu. Podle generálního ředitele Dopravního podniku města Brna Miloše Havránka navíc byly použity všechny moderní prvky pro snížení hlučnosti.

“Vzhledem k nedostatečné osové vzdálenosti doposud nebylo možné míjení tramvají v zatáčce od Semilassa ke královopolskému nádraží, což bylo pro provoz tramvajové dopravy problematické. Během rekonstrukce došlo k technické úpravě křížení tak, aby mohly vozy místem projíždět souběžně,” dodal Havránek. Zastávka Semilasso ve směru z centra je nově bezbariérová s přístupovým přechodem pro bezpečnější nástup a výstup cestujících.

Hotová rekonstrukce ukončila výluky

Od pondělí 9. srpna se tak na své původní trasy vrátí autobusové a trolejbusové linky 30, 41, 43, 44, 53, 71, 84, N90 a N91, které od března projížděly odklonem Metodějovou ulicí, i tramvajové linky 1 a 6, které během jednotlivých etap stavby měnily své trasy a konečné stanice. Linka 6 v první fázi zajížděla do vozovny Medlánky, linka 1 v další fázi končila na nádraží Královo Pole a přesun cestujících do Řečkovic zajištovala od Semilassa kyvadlová linka X1.

Během rekonstrukce Dopravní podnik města Brna opravil 350 metrů tramvajové trati dvoukolejně. Náklady na projekt dosáhly 42 milionů korun. Zhotovitelem projektu byly Dopravní stavby Brno, s. r.o. Plánovanou výměnu tramvajových kolejí v křižovatce ulice Kosmova a Palackého třídy využily také Brněnské vodárny a kanalizace, a. s., k rekonstrukci vodovodu a opravě kanalizace, a to v rozsahu vymezeném opravou tramvajové trati. Důvodem byl špatných technický stav těchto inženýrských sítí.

Přečtěte si  Začíná rekonstrukce dálnice D46 u Vyškova. Část může fungovat jako runway pro stíhačky

„Vodovod z let 1952–1964 byl značně poruchový a byl příčinou častého přerušení dodávek vody. Provedením rekonstrukce dojde ke zlepšení stavu zásobování pitnou vodou v zájmové oblasti,“ uzavřel generální ředitel Brněnských vodáren a kanalizací Jakub Kožnárek.

Zdroj a foto: Dopravní podnik města Brna

Doporučujeme


2 Comments

  1. Bohužel je to jenom prostá oprava, která nijak nezlepší přestupy v tomto důležitém přestupním uzlu. Za minulého vedení se připravovala přínosnější rekonstrukce, kdy by se zastávky šalin přesunuly za křižovatku, čímž by se značně zlepšila přestupy, zejména z linky 6 na autobusy směr Řečkovice (41, 42, 70 a 71) a vůbec přecházení přes ulici Kosmovu by bylo díky ostrůvkům v obou směrech o dost bezpečnější.
    https://www.brno.cz/brno-aktualne/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/a/mesto-chce-zrekonstruovat-krizovatku-u-semilassa/
    Pro současné vedení zřejmě není zlepšení pěší a veřejné dopravy priorita.

    • JUDr. Vaňková a její soukmenovci prostě z projektu škrtli víc jak 30 míčů; komfort ovčanů je až tak nezajímá, do obecních voleb zbývá ještě poměrně dlouhá doba 🙁

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*