Modernizace tratě mezi Brnem a Blanskem běží naplno, železničáři slibují dodržení termínů

Vizualizace stanice v Adamově po přestavbě

Část železničního koridoru mezi stanicemi Brno-Maloměřice a Blansko se proměnila v obří staveniště. Železničáři mají za úkol během jednoho roku zmodernizovat celý klíčový úsek včetně nádraží. Intenzivní práce probíhají po celé délce dotčené trati.

Změny ve stanici Adamov jsou už podle železničářů v současné době nepřehlédnutelné. Koleje byly kompletně sneseny a odtěžilo se i kolejové lože. Demontováno bylo trakční vedení, zcela odstraněna byla také původní nástupiště. “V současné době probíhají práce na vybudování protihlukových, opěrných a zárubních stěn a na základech pro nové trakční vedení. Probíhá rovněž zakládání nové technologické budovy,” uvedla tisková mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Jak připomněla, z původního nádraží zůstane zachovaná jen výpravní budova, kterou dočasně nahrazují provizorní pokladny. V interiérech se pracuje na odstraňování podlah, otloukání omítek či izolacích a připravují se práce na vnějším plášti budovy a zateplení fasády.

Obyvatelům Adamova zatím slouží původní lávka přes stanici. V místě bývalé restaurace se už ale začíná budovat schodiště a rampa pro lávku novou, která obě části Adamova bezbariérově propojí také s novými ostrovními nástupišti. Stavební práce provádí Společnost Adamov (Swietelsky Rail CZ + Elektrizace železnic Praha) za 834 milionů korun.

Nádraží dostanou nová nástupiště

Intenzivní stavební ruch panuje také na obou přilehlých traťových úsecích. Demontované je původní trakční vedení a zároveň už se betonují základy pro nové stožáry. Pracuje se na přeložkách sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a sanaci skalních svahů.

“Prakticky z celé trati už byl odstraněný železniční svršek a stavbaři mohou pracovat na jednotlivých stavebních objektech, propustcích a demontáži stávajících mostních konstrukcí. Pokračují rovněž práce na sanaci tunelů. Například v Blanenském tunelu č. 8/2 se nyní buduje nové ostění,” upřesnila Friebová.

Na zastávkách v Adamově, Bílovicích nad Svitavou i Babicích nad Svitavou byla odstraněna dosavadní nástupiště, která nahradí bezbariérová nástupiště se standardizovanou výškou. V Bílovicích už také v polovině března začne zemními pracemi budování podchodu pro snazší přístup k vlakům ve směru na Brno.

Mezi Brnem-Maloměřicemi a Adamovem práce zajišťuje Společnost MALADA (Subterra, STRABAG Rail a Elektrizace železnic Praha). Zakázku realizuje za 2,4 miliardy korun. Práce mezi Adamovem a Blanskem provádí Společnost AdaBla (OHL ŽS + Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby + TRAMO RAIL). Vysoutěžená cena za rekonstrukci tohoto úseku činí 2,62 miliardy. Obě stavby jsou spolufinancované z úvěru od Evropské investiční banky.

Přečtěte si  Obchvat Frýdku-Místku je v provozu, zatím první část

„Rozsah prací je skutečně obrovský, díky úplnému zastavení provozu je ale možné zrealizovat je v poměrně krátkém čase. Při částečném zachování dopravy by výrazná omezení pro cestující trvala mnohonásobně déle,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Vlaky se podle něj na koleje mezi Brno a Blansko vrátí v polovině prosince. S celkovým dokončením rekonstrukce trati a souvisejících prací se počítá během prvního pololetí příštího roku. Do podzimu pak bude kompletně v novém i stanice Adamov.

Úsek mezi Brnem a Blanskem je částí železniční tratě Brno – Česká Třebová, která tvoří součást prvního železničního koridoru. Ten spojuje Drážďany a Vídeň přes Prahu, Českou Třebovou a Brno.

Připravujeme také článek o dalších probíhajících železničních stavbách na jižní Moravě.

Zdroj a foto: Správa železnic

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*