Na hlavním nádraží v Brně dokončili přestavbu nástupišť

Rekonstruovaná nástupiště na brněnském hlavním nádraží

Brněnské hlavní nádraží už má přestavěná všechna nástupiště. Správa železnic dnes ukončila opravu zbývajících dvou, kterými byly 5. a 6. nástupiště. Nástupní hrany u všech čtyř kusých kolejí jsou nově v normové výšce, celkovou opravou prošly také konstrukce zastřešení.

Stavební práce probíhaly od letošního května, jejich zhotovitelem byla společnost SEŽEV-REKO. Celkové náklady dosáhly výše 92 milionů korun. „Koleje u těchto dvou nástupišť nejsou na rozdíl od ostatních ve stanici v obloucích, proto jsme mohli zvýšit všechny čtyři nástupní hrany z 300 na normových 550 milimetrů. Cestující díky tomu mohou pohodlně nastupovat do vlaků,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Obnovou prošly nosné konstrukce obou přístřešků, u kterých došlo k náhradě plechové krytiny. Stávající povrchy z litého asfaltu byly odstraněny, plochy nástupišť nově tvoří betonová dlažba. Stavbaři dále provedli výměnu orientačního a informačního systému pro cestující a také osvětlení nástupišť. Ta jsou nyní vybavena novým mobiliářem a potřebnými prvky pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.

Podle železničářů se jednalo o poslední velkou rekonstrukci stávajícího brněnského hlavního nádraží před jeho přesunem ke Svratce.

Železničáři pokračují v rekonstrukcích

Správa železnic realizovala na jihu Moravy řadu dalších stavebních akcí. V průběhu celého letošního roku probíhala výstavba odbočky Rajhrad spojená s rekonstrukcí přilehlých mostů. Těsně před dokončením je elektrizace traťového úseku z Brna-Horních Heršpic do Střelic. Zahájeny už byly práce na třech stavbách mezi Brnem-Maloměřicemi a Blanskem, které si od 12. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, vyžádají roční přerušení provozu. Letos byly také dokončeny rekonstrukce výpravních budov ve stanicích Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov, Ivanovice na Hané a Vyškov.

Náklady přes 350 milionů korun si vyžádá stále probíhající neplánovaná oprava traťového úseku z Břeclavi do Hodonína, který zasáhlo na konci června ničivé tornádo. “Za zmínku stojí rovněž letošní opravy traťových úseků Nedvědice – Tišnov a Moravský Krumlov – Moravské Bránice. Druhá zmiňovaná akce bude pokračovat v příštím roce,” uvedl tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Významná bude podle něj i oprava kolejí a výhybek ve stanici Strážnice.

Přečtěte si  Na jihu Moravy budou cestující od prosince vozit nové modernizované vlaky od Arrivy

V příštím roce začne elektrizace a zdvoukolejnění trati ze Střelic do Zastávky u Brna, které potrvají do konce roku 2023. Začít by měla také přestavba posledního úseku prvního koridoru z Lanžhota na státní hranici se Slovenskem. V plánu jsou navíc rekonstrukce železničních mostů v brněnské Šámalově ulici a poblíž zastávky Dolní Lhota. “Pro příští rok se počítá i s rekonstrukcí výpravních budov ve stanicích Sokolnice-Telnice, Šakvice, Střelice, Novosedly a Podivín. Vyšší zabezpečení, zpravidla v podobě doplnění závor, získá desítka přejezdů v celé oblasti,” doplnil Gavenda.

Zdroj a foto: Správa železnic

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*