Na trať z Brna do Střelic se vracejí vlaky, úsek prošel elektrizací

Od úterního rána se mezi Brno a Střelice vrací vlakový provoz. Důvodem osmdesátidenní výluky byla modernizace a elektrizace trati. Naváže úprava úseku do Zastávky u Brna.

Za dobu výluky se podařila kompletní rekonstrukce kolejí i zbudování nové lávky pro pěší ve Střelicích. „Od července jsme stihli dokončit výhybky na obou zhlavích stanice Střelice, kompletní rekonstrukci traťové koleje na Moravské Bránice, vybudovali nové zabezpečovací zařízení. Všechny nové koleje se podařilo elektrifikovat,“ vypočítává Ondřej Zedník, projektový manažer firmy Skanska, která modernizaci prováděla.

Po obnovení vlakového provozu pro veřejnost mezi Brnem a Střelicemi budou pokračovat jen práce na zbývajících staničních kolejích v železniční stanici Střelice. Poslední výluka stavby bude ukončena k 29. říjnu, kdy se provoz v celé modernizované trase plně obnoví.

Na úseku přibyly dvě zastávky

Celkem 8,5 kilometrů dlouhý úsek prošel kromě elektrizace kompletní modernizací. Trať má nový spodek i svršek včetně méně hlučných bezstykových kolejí. Rekonstruovány či znovu postaveny byly propustky, mosty, protihlukové stěny a železniční přejezdy, které byly opatřeny novým zabezpečením. Vznikla nová zastávka Starý Lískovec a Ostopovice, ostatní prošly modernizací a jsou bezbariérové.

Modernizace tratě mezi Brnem a Střelicemi je první etapou vylepšení, kterého se má dostat celému úseku až do Zastávky u Brna. Na první etapě pracuje od loňského léta sdružení Skanska a EŽ, smluvní cena je 2,23 miliardy korun. Od léta běží soutěž na úsek do Zastávky u Brna s odhadovanou cenou 2,5 miliardy korun.

Podívejte se na video o finišující stavbě

Zdroj, foto a video: Skanska

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*