Na trati Olomouc–Krnov mizí nádražní budovy, podle železničářů se nevyplatí opravy

Jednou z obětí demolice starých nádražních budov je ta v Dětřichově nad Bystřicí.

Správa železnic plánuje demolici několika historických nádražních budov na trati z Olomouce do Krnova. Podle železničářů jsou budovy neekonomické. Zájem o ně sice projevilo několik spolků, ale nebyly úspěšné. Bourání začalo v Dětřichově nad Bystřicí či Moravském Berouně. Hrozí demolice objektu v Jívové, objekt ve stylu tatranského hotelu se ale nejspíš podaří zachovat.

Spolek neuspěl s plánem na záchranu

Uprostřed demoličních prací se nachází dětřichovské nádraží z konce 19. století. Správa železnic zhodnotila, že už bylo ve špatném technickém stavu a další údržba byla neudržitelná. Místní v reakci na rozhodnutí o demolici sepsali petici na záchranu objektu. Pomoc nabídl také spolek Hnutí Duha Jeseníky, který usiloval získat budovu do vlastnictví.

„Zjistili jsme, že půjde úplně k zemi, i když v plánech Správy železnic je rekonstrukce. Tak jsme si požádali o převod na náš spolek, ale bohužel nám nebylo vyhověno,“ uvedl podle veřejnoprávní České televize Ivo Dokoupil ze Spolku Hnutí Duha.

„Požadavek hnutí vzneslo až po schválení záměru projektu, po vydání stavebního povolení a zahájení realizace stavby. Legislativa navíc neumožňuje přímý prodej majetku spolkům,“ citovala Česká televize mluvčí Správy železnic Nelu Friebovou. V Dětřichově se chystá stavba nové nízkoenergetické budovy. Místo staré budovy bude stát parkoviště.

Bourání začalo také v Moravském Berouně. Zdejší nádražní budova přijde o horní patro a boční křídlo. Ke zmenšení budovy podle železničářů dochází z důvodu nevyužívaných prostor, které je způsobeno umístněním nádraží mimo obec.

Nádraží v Jívové

“Hotel” v Jívové má šanci

V úvahách železničářů také figurovala nádražní budova v Jívové. Objekt postavený ve stylu tatranského hotelu se ale nejspíš podaří uchovat. Zájem o objekt totiž projevila obec, která zahájila se Správou železnic jednání o převodu do svého majetku.

Zdroj: Správa železnice, foto: Wikimedia Commons, Mistopis.cz

Související články

Přečtěte si  Začala stavba D55 z Moravského Písku do Bzence, naváže na úsek od Babic

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*