Nová aplikace pozná, jaký film či hudbu máte rádi. Nápad vznikl na moravské technice

Předběžná podoba aplikace Discyo. Do oběhu půjde příští rok.

Na Vysokém učení technickém v Brně vznikla aplikace, která uživateli poradí, jaký film si pustit, co si poslechnout za podcast nebo jakou počítačovou hru si zahrát. Za nápad dostala čtveřice studentů ocenění v soutěži.

Vítězem soutěže Cena podnikavosti studenta VUT, kterou letos poprvé udělila brněnská technika, je aplikace Discyo, za kterou stojí čtveřice studentů z Fakulty informačních technologií. Algoritmus aplikace pozná napříč médii, jaké má uživatel preference a co by se mu mohlo líbit. Soutěž studentských nápadů pořádá Vysoké učení technické v Brně spolu s Jihomoravským inovačním centrem.

Aplikace nabízí obsah podle preferencí a historie

„Discyo poskytuje informace napříč různými médii. Pokud se někomu například líbil film Iron Man, může mu aplikace doporučit například podcast s jeho hlavním hereckým představitelem,“ naznačil propojení napříč médii student Petr Buchal. Nabídka filmů a seriálů navíc není vázána na jednoho poskytovatele jako Netflix, HBO GO nebo Apple TV+. Uživatel získá doporučení napříč všemi platformami, naopak mu aplikace doporučí, který zdroj nabízí nejvíce obsahu dle jeho preferencí.

„Dosud byla aplikace dostupná jen pro první desítky uživatelů, kteří nám pomáhali s testováním a zpětnou vazbou. V lednu bude Discyo pro veřejnost zdarma ke stažení na Google Play i v App Store. Uživatelé díky němu získají tipy na filmy, seriály nebo zajímavé audio podcasty,“ popsal plánované spuštění Buchal.

V plánu jsou prémiové funkce i verze pro skupinu

V budoucnu ale dojde na rozšíření nabídky médií také o knihy, počítačové hry a možnost vybrat obsah vhodný pro více uživatelů. „Pokud se někdo například chystá sledovat film s přítelkyní nebo partou kamarádů, bude možné nastavit jako jeden z parametrů i filmy a seriály vhodné pro více sledujících,“ přiblížil Buchal, který na projektu pracuje už více než rok spolu s dalšími dvěma spolužáky a jedním čerstvým absolventem FIT VUT.

Po stažení uživatel v aplikaci jen zadá, jaký obsah se mu líbil v poslední době, což by mu nemělo zabrat víc než minutu. Studenti navíc plánují propojit Discyo i s Facebookem či hudebním přehrávačem Spotify, kde bude možné stahovat data o dosavadních preferencích uživatele, a ještě lépe tak přizpůsobit nabídku uživateli.

Přečtěte si  Vědci z Brna vynalezli způsob čištění vody pomocí plazmatu. Likviduje bakterie i chemikálie

Samotná aplikace bude ke stažení zdarma, některé funkce ale budou dostupné jen pod prémiovým účtem, jehož cena by se měla pohybovat do dvou eur. Aplikaci Discyo studenti v příštím roce představí také na virtuálním veletrhu Innovation Leaders Summit, který bude pořádat japonské Tokio.

Svůj podnikatelský nápad studenti doladili díky univerzitnímu programu Pojď podnikat!, kdy pod vedením lektorů z Jihomoravského inovačního centra průběžně získávali zpětnou vazbu na svůj projekt. V rámci finále Ceny podnikavosti studenta odborná porota složená ze zástupců VUT a JIC rozdělila mezi studentské nápady 400 tisíc korun, vítězné Discyo tak na další rozjezd svého podnikání získalo částku přes 130 tisíc korun.

Zdroj: VUT, foto: Discyo

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*