Nová aplikace pozná, jaký film či hudbu máte rádi. Nápad vznikl na moravské technice

Předběžná podoba aplikace Discyo. Do oběhu půjde příští rok.

Na Vysokém učení technickém v Brně vznikla aplikace, která uživateli poradí, jaký film si pustit, co si poslechnout za podcast nebo jakou počítačovou hru si zahrát. Za nápad dostala čtveřice studentů ocenění v soutěži.

Vítězem soutěže Cena podnikavosti studenta VUT, kterou letos poprvé udělila brněnská technika, je aplikace Discyo, za kterou stojí čtveřice studentů z Fakulty informačních technologií. Algoritmus aplikace pozná napříč médii, jaké má uživatel preference a co by se mu mohlo líbit. Soutěž studentských nápadů pořádá Vysoké učení technické v Brně spolu s Jihomoravským inovačním centrem.

Aplikace nabízí obsah podle preferencí a historie

„Discyo poskytuje informace napříč různými médii. Pokud se někomu například líbil film Iron Man, může mu aplikace doporučit například podcast s jeho hlavním hereckým představitelem,“ naznačil propojení napříč médii student Petr Buchal. Nabídka filmů a seriálů navíc není vázána na jednoho poskytovatele jako Netflix, HBO GO nebo Apple TV+. Uživatel získá doporučení napříč všemi platformami, naopak mu aplikace doporučí, který zdroj nabízí nejvíce obsahu dle jeho preferencí.

„Dosud byla aplikace dostupná jen pro první desítky uživatelů, kteří nám pomáhali s testováním a zpětnou vazbou. V lednu bude Discyo pro veřejnost zdarma ke stažení na Google Play i v App Store. Uživatelé díky němu získají tipy na filmy, seriály nebo zajímavé audio podcasty,“ popsal plánované spuštění Buchal.

V plánu jsou prémiové funkce i verze pro skupinu

V budoucnu ale dojde na rozšíření nabídky médií také o knihy, počítačové hry a možnost vybrat obsah vhodný pro více uživatelů. „Pokud se někdo například chystá sledovat film s přítelkyní nebo partou kamarádů, bude možné nastavit jako jeden z parametrů i filmy a seriály vhodné pro více sledujících,“ přiblížil Buchal, který na projektu pracuje už více než rok spolu s dalšími dvěma spolužáky a jedním čerstvým absolventem FIT VUT.

Po stažení uživatel v aplikaci jen zadá, jaký obsah se mu líbil v poslední době, což by mu nemělo zabrat víc než minutu. Studenti navíc plánují propojit Discyo i s Facebookem či hudebním přehrávačem Spotify, kde bude možné stahovat data o dosavadních preferencích uživatele, a ještě lépe tak přizpůsobit nabídku uživateli.

Samotná aplikace bude ke stažení zdarma, některé funkce ale budou dostupné jen pod prémiovým účtem, jehož cena by se měla pohybovat do dvou eur. Aplikaci Discyo studenti v příštím roce představí také na virtuálním veletrhu Innovation Leaders Summit, který bude pořádat japonské Tokio.

Svůj podnikatelský nápad studenti doladili díky univerzitnímu programu Pojď podnikat!, kdy pod vedením lektorů z Jihomoravského inovačního centra průběžně získávali zpětnou vazbu na svůj projekt. V rámci finále Ceny podnikavosti studenta odborná porota složená ze zástupců VUT a JIC rozdělila mezi studentské nápady 400 tisíc korun, vítězné Discyo tak na další rozjezd svého podnikání získalo částku přes 130 tisíc korun.

Zdroj: VUT, foto: Discyo

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*