O krok blíž novému hlavnímu nádraží? Brno má za sebou “zahřívací kolo” návrhů

Na tomto místě má vyrůst brněnské nové hlavní nádraží. Podobu mu dá jedna z dvanácti soutěžících architektonických kanceláří.

Soutěž o návrh nového hlavního nádraží pro Brno má za sebou „zahřívací kolo“. Odborná porota ze 46 zaslaných portfolií vybrala devět účastníků, kteří se připojí ke třem již dříve osloveným. Výzvu k podání návrhů tak obdrží 12 architektonických kanceláří, většinou ze zahraničí.

O mezinárodní soutěži na nové hlavní nádraží v Brně jsme psali už dříve v tomto článku.

O realizaci projektu je obrovský zájem

Podle brněnské primátorky Markéty Vaňkové jižní část Brna čekala na svou příležitost k rozvoji už dost dlouho. Mezinárodní soutěž přiblížila projekt realitě. “Dohodli jsme se se Správou železnic, že přímo oslovíme tři experty, kteří mají zkušenosti s velkými dopravními stavbami. Jsou to tvůrci nádraží ve Vídni, Rotterdamu a Berlíně. Potěšilo mě, že všichni svou účast potvrdili. Laťka je nastavená opravdu vysoko a skýtá naději, že Brno bude mít nejmodernější nádraží v Evropě,“ slibuje brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Mezinárodní projektová soutěž o návrh nového hlavního nádraží v Brně byla vyhlášena na konci srpna. Za zhruba měsíc a půl se v Kanceláři architekta města Brna sešlo celkem 47 žádostí o účast.

Mapa s vyznačenou polohou nového hlavního nádraží

Soutěží se na tři fáze

Porota vybírala soutěžící prostřednictvím trojkolového hlasování. „Porota při hodnocení předložených žádostí postupovala podle soutěžních podmínek a hodnotila portfolia referenčních prací podle míry naplnění komplexního kritéria. Vybíralo se celkem ve třech kolech. Ze závěrečného hlasování vyšlo devět účastníků, kteří budou moci podat návrh v první fázi soutěže,“ popsal první náměstek primátorky Petr Hladík. Radní výzvu k podání návrhů od všech dvanácti kanceláří schválili v pondělí 16. listopadu.

„Zasedání soutěžní poroty bylo organizováno jako online videokonference, která se konala 30. října. Nad portfolii jsme diskutovali asi čtyři hodiny a hodnotili jsme je zejména s ohledem na komplexnost referenčních prací, respektování kontextu místa a důraz na trvalou udržitelnost řešení vzhledem k životnímu prostředí a veřejným prostranstvím,“ nastínil radní pro územní plánování a rozvoj města Filip Chvátal.

Porota se předběžně dohodla, že hodnoticí zasedání 1. fáze soutěže se podle soutěžních podmínek uskuteční 4. a 5. března 2021. Poté bude následovat 2. fáze, do níž postoupí čtyři účastníci, kteří návrhy dopracují do větší podrobnosti. Znovu bychom se nad nimi měli sejít v červnu a vybrat vítěze,“ upřesnil ředitel Kanceláře architekta města Brna Michal Sedláček.

Přečtěte si  Uzavírka tunelu Klimkovice: Dálnice D1 u Ostravy bude dočasně mimo provoz

Zdroj: město Brno, foto: KAM Brno

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*