O víkendu startuje sezóna nostalgických jízd historickými vlaky z Břeclavi do Lednice

Již tuto sobotu 29. dubna začíná pravidelná sezóna nostalgických jízd na trati z Břeclavi do Lednice. Milovníci železnice se mohou těšit na oblíbený motorový  vláček Hurvínek, který České dráhy vypraví každou sobotu, neděli a ve státní svátky od konce dubna až do začátku září. Ve dvou termínech pak motoráček nahradí historická souprava s parní lokomotivou Skaličák. Vedle zážitku z jízdy historickými vlaky mohou cestující spojit výlet například s návštěvou Lednicko-valtického areálu.

Motorový vlak Hurvínek bude jezdit o víkendech a svátcích od 29. dubna do 3. září 2023. Ve dvou termínech, o sobotách 20. května a 9. září, vystřídá motoráček na trati parní lokomotiva Skaličák, která potáhne historické vozy Rybáky a historický restaurační vůz. České dráhy vypraví vždy čtyři vlaky z Břeclavi do Lednice a zpět.

Vedle zážitku z jízdy historickým vlakem čeká na návštěvníky spousta dalších atrakcí. Navštívit mohou např. Lednicko-valtický areál, lednická muzea nebo mohou podniknout vyhlídkovou jízdu historickým „busíkem“ Praga RND po Lednici. Ten pojede v době jízdy parního vlaku a bude odjíždět od lednického nádraží v 9:55, 11:55 a 13:45.

Obec Lednice, která bývá právem nazývána perlou jižní Moravy, návštěvníkům nabízí spoustou přírodních i kulturních památek, kolonády, rybníky a řadu drobných romantických staveb. V okolí zámku se nachází nejrozsáhlejší parkově upravená krajina na světě, která je zapsána na seznam světového přírodního a kulturního dědictví UNESCO. Lednický zámek je pak jedním z nejkrásnějších komplexů anglické novogotiky v Evropě.

Před plánovanou návštěvou, danou akcí nebo jízdou doporučujeme ověřit si aktuální informace na internetových stránkách www.cdnostalgie.cz.


Jízdné v nostalgických vlacích do Lednice

Motoráček Hurvínek

  • Jednosměrné jízdné: 60 Kč
  • Přeprava jízdního kola: 50 Kč
  • Přeprava psa jednosměrná: 30 Kč

Parní vlak

  • Jednosměrné jízdné: 140 Kč
  • Zpáteční jízdné: 260 Kč
  • Přeprava psa jednosměrná: 30 Kč

Motorový vůz Hurvínek (M 131.1)

Poválečný motorový vůz pro lokálky, který získal svou přezdívku zřejmě podle dřevěného interiéru, ovládání pomocí lanek nebo velkých návěstních světel. V letech 1948 – 1956 bylo vyrobeno 549 kusů těchto vozů. V provozu byly velmi oblíbené pro svou jednoduchost a spolehlivost. Využívány byly ještě začátkem 90. let. Mnoho strojů se dochovalo na vlečkách jako posunovací lokomotivy, jiné byly přestavěny na prohlídkové vozy trakčního vedení.

Přečtěte si  Hejtman Zlínského kraje žádá vládu o dokončení pyrotechnického průzkumu ve Vrběticích

Parní lokomotiva Skaličak (433.001)

Tyto univerzální lokomotivy byly určené pro místní dráhy. Celá série byla vyrobena v roce 1948 jako pokračování nejmodernější verze jejich předchůdkyň, lokomotiv řady 423.0. Na rovině utáhly vlak těžký 1 500 tun rychlostí 41 km/h. Jezdily na Moravě i na Slovensku a závěr provozu prožily na bývalé Moravské západní dráze. Odtud pochází jejich krajová přezdívka Skaličák (podle deponie ve Skalici nad Svitavou). Poslední byly zrušeny v roce 1980.

Autor: red Zdroj a foto: redakce, České dráhy

Doporučujeme


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*