
Druhá etapa stavby obchvatu Frýdku-Místku opět získala platné stavební povolení. Ministerstvo dopravy nevyhovělo rozkladu, který podal spolek Děti Země. Ministr Kupka zároveň slíbil, že se po celém obchvatu se bude jezdit ještě letos.
Frýdek-Místek vyhlíží obchvat už celé dekády. Důležitá dopravní stavba, která bude součástí dálnice D48, se od roku 2018 buduje na dvě etapy. Komplikace ale přineslo rozhodnutí Nejvyššího správního soudu, který letos vyhověl stížnostem spolku Děti Země. Ekologickým aktivistům mimo jiné vadilo, že v dokumentaci není přesně stanoveno, kdy se má měřit hluková zátěž okolí.
Ministerstvo dopravy nyní znovu poskytlo stavební povolení. Ministr dopravy Martin Kupka v pondělním rozhodnutí nařídil, že měření hluku je nutné provést nejdříve jeden rok a nejpozději do tří let po zprovoznění stavby ve zkušebním období, kdy se provoz stabilizuje. Rozhodl také, že se dočasné oplocení v přírodní památce Profil Morávky musí odstranit ještě před zahájením zkušebního provozu.
V provozu ještě letos?
Obchvat dlouhý 8,5 kilometru odvede z Frýdku-Místku tranzitní dopravu. Na jedné straně se napojí na dálnici D48 ve směru na Český Těšín a Polsko a na druhé straně na dálnice D56 od Ostravy a D48 od Olomouce. Stát už na obchvatu proinvestoval tři miliardy korun, celková cena za obě etapy dosahuje zhruba čtyř miliard korun.
Ministr Kupka na začátku května přímo ve Frýdku-Místku slíbil, že se zařídí, aby byl celý obchvat do konce letošního roku otevřen alespoň v omezeném provozu. Severojižní část stavby, tedy dálnice D56 a část dálnice D48, kde soud povolení nezrušil, by alespoň částečně měla být zprovozněna už v červnu. U druhé etapy obchvatu stavbu komplikuje sesuv půdy.

Zdroj a foto: ŘSD, Ministerstvo dopravy
Buďte první kdo přidá komentář