
Stavbu obchvatu Frýdku-Místku provázejí velké komplikace. Soud zrušil jeho stavební povolení. Přesto bude do konce roku v provozu, byť v omezeném režimu. Přímo na místě to slíbil ministr dopravy Martin Kupka.
Otazník nad pokračováním ve výstavbě obchvatu Frýdku-Místku letos zapříčinila dvě rozhodnutí Krajského soudu v Brně, který uznal námitky spolku Děti Země. Spolek si stěžoval, že Krajská hygienická stanice v Ostravě nedostatečně popsala způsob měření hlučnosti. Soud následně znepravomocnil dvě stavební povolení z obou etap výstavby, která stále uznána nejsou.
První etapa obchvatu města vedoucí od Ostravy a Příbora po výpadovku na Frýdlant nad Ostravicí je téměř hotova. Termín otevření úseku však rozhodnutí soudu nijak významně neovlivnilo a má být spuštěna v plném rozsahu letos v červnu.
Druhá etapa, kde situaci navíc komplikuje sesuv půdy, by měla být alespoň částečně v jedné polovině v provozu do konce roku. V současné době tam probíhají nezbytné práce, které míří k zajištění stavby. „Co se týče druhé etapy, tam je větší svízel. Dojde ke zpoždění, ale i tak namísto čtyř pruhů v letošním roce zprovozníme alespoň dva,“ uvedl ministr Kupka a přislíbil, že napadené měření hluku bude dodáno.
Čekáme na obchvat jako na smilování
„Jsme rádi za příslib ministra, že na tom, aby byla stavební povolení pravomocná, ministerstvo dopravy pracuje, a tím zkracuje mezitermíny na nejkratší dobu. Těšíme se, že se co nejdříve podaří ministerstvu vyřídit stavební povolení pro obě části,“ řekl náměstek frýdecko-místeckého primátora Jakub Míček, který má obchvat za město v gesci. Podle něj je zásadní, aby byl obchvat v provozu v celé délce stavby v co nejkratším termínu. Frýdek-Místek je na něj ostatně čeká už tři dekády.
„Chceme, aby se vše hýbalo rychle kupředu, proto jsem se vzdal práva odvolání jednoho z rozhodnutí soudu, aby byly lhůty co nejkratší. Frýdkem-Místkem projíždí druhé největší množství kamionů v Moravskoslezském kraji a občané tím velmi trpí. Čekáme na obchvat jako na smilování, že se konečně budeme moct pustit do úpravy Hlavní třídy, kterou chceme vrátit lidem,“ doplnil primátor Petr Korč.
Výstavbu obchvatu města realizuje stát prostřednictvím státního podniku Ředitelství silnic a dálnic. Dva nové mosty na obchvatu města nechal vybudovat Frýdek-Místek. Obě etapy obchvatu mají celkem 8,5 km. Na jedné straně se obchvat napojí na dálnici D48 ve směru na Český Těšín a Polsko a na druhé straně na dálnice D56 od Ostravy a D48 od Příbora. Významně se tak uleví dopravou přetíženému městu.
Zdroj a foto: město Frýdek-Místek
Buďte první kdo přidá komentář