OBRAZEM: Brno prodlouží tramvaj na Lesnou. Podívejte se, jak bude trasa vypadat

Vizualizace tramvajové propojky z Štefánikovy čtvrti na Halasovo náměstí.

Vedení Brna chystá prodloužení tramvaje na Lesnou. Spojnice mezi Štefánikovou čtvrtí a Halasovým náměstím má přinést rychlejší a pohodlnění spojení z centra na sever města. Nedávno vytvořené vizualizace ukazují, jak bude dopravní řešení vypadat

O prodloužení tramvaje ze stávající smyčky Štefánikova čtvrť dále na Halasovo náměstí na Lesné se v Brně hovoří už dlouhá léta. Projektovou dokumentaci pro stavební povolení aktuálně zpracovává městský dopravní podnik. Vedle toho vznikla vizualizace od firmy PK Ossendorf, která ukazuje, jak bude trasa fakticky vypadat.

Nové koleje spojí nynější konečnou stanici Štefánikova čtvrť s Čertovou roklí. Tramvaj pojede po Merhautově a Okružní ulici ke křižovatce s třídou Generála Píky, kde se napojí na stávající trať. Budoucí stavba je rozdělena do dvou etap, první by měla začít už příští rok. Jedná se o přestavbu a rekonstrukci mostu přes železniční trať na Merhautově ulici, který je v havarijním stavu. Druhá etapa se bude věnovat samotnému pokládání kolejí až ke křižovatce s třídou Generála Píky.

Nově řešená křižovatka i cyklostezka

Součástí projektu je celková rekonstrukce uličního prostoru. Ta zahrnuje úpravy komunikace, chodníků, parkování, ochranu okolí před hlukem z komunikace a také revitalizaci okolní zeleně. Zásadní změnou projde nestandardním kruhovým objezdem řešená křižovatka ulic Okružní a Seifertova.

„Díky rekonstrukci bude pro řidiče přehlednější a po celé délce nově opravené komunikace vzniknou také cyklistické pruhy. Vše je přehledně zobrazeno v nových vizualizacích,“ uvedl brněnský radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.

Projekt počítá se také vznikem nové zastávky Provazníkova. Ta má zajistit pohodlný přestup z klíčových trolejbusových zastávek 25 a 26. Vylepšení se dočkají i stávající zastávky městské hromadné dopravy Štefánikova čtvrť, Lesná nádraží, Poliklinika Lesná a Halasovo náměstí. 

„Vzhledem k charakteru a přínosům této stavby pro město Brno bude projekt usilovat o spolufinancování ze zdrojů EU v rámci Operačního programu doprava 3. Náklady na projekt jsou nyní předběžně vyčísleny na 800 milionů korun,“ doplnila brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Zdroj a foto: město Brno

Související články

Přečtěte si  Pod nohama Brňanů probíhají opravy podzemních prostor

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*