OBRAZEM: Ostravský železniční uzel čeká proměna, dotkne se kolejí i zastávek

Vizualizace nové podoby stanice Ostrava hlavní nádraží

Správa železnic dotahuje přípravu přeměny železničního uzlu Ostrava. Centrální část čeká celková modernizace. Přestavbu za 25 miliard schválilo ministerstvo dopravy už před dvěma lety. Železničáři nyní představili vizualizaci na svém Facebookovém profilu.

Přestavba železničního uzlu se především týká kompletní rekonstrukce úseku Ostrava-Hrušov – Ostrava-Svinov včetně ztříkolejnění úseku ze Svinova na ostravské hlavní nádraží. Dále výstavbu přesmyku zvyšujícího kapacitu trati, výstavbu nového podchodu ve stanici Ostrava hlavní nádraží a zrušení nadchodu tamtéž a rekonstrukci stanice Ostrava střed.

Železničáři navrhují zrušení zastávky Ostrava-Mariánské Hory a demolici stávajících ostrovních jednostranných nástupišť. Modernizací projde i seřaďovací nádraží v Mariánských Horách, které patří k největším a nejvytíženějším v republice.

Kompletní rekonstrukcí projde rovněž stanice Ostrava hlavní nádraží. Její součástí bude obnova železničního svršku i spodku, zbudování nových nástupišť se zastřešením a výstavba nového, pět metrů širokého podchodu, který nahradí dosavadní způsob mimoúrovňového přístupu na nástupiště lávkami a schodišti.

Na zastávce Ostrava-Stodolní se prodlouží nástupiště z 200 na 300 metrů kvůli odbavování dlouhých vlaků dálkové osobní dopravy. Součástí stavby naopak není zaústění vysokorychlostní tratě.

Rok 2021 nevyšel. Co 2025?

Modernizace ostravského železničního uzlu je v plánu už dlouhá léta. V roce 2017 schválila centrální komise Ministerstva dopravy studii proveditelnosti. Správa železnic (dříve Správa železniční dopravní cesty) tehdy jako termín zahájení uváděla rok 2021. Náklady byly odhadnuty na necelých osm miliard korun.

Záměr má za sebou posouzení v procesu EIA. Ministerstvo životního prostředí jej poměrně rychle odsouhlasilo koncem loňského prosince. Jednalo se o takzvané zjišťovací řízení, kdy se nepředpokládal významný vliv na životní prostředí a nedošlo tedy k posouzení dle příslušného zákona.

Správa železnic aktuálně předpokládá přestavbu v letech 2025 až 2032.

Video ukazuje, jak bude vypadat centrální část ostravského železničního uzlu

Zdroj, foto a video: Správa železnic

Doporučujeme


1 Comment

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*