Oprava Baťova kanálu úspěšně pokračuje. Zvýší se bezpečnost provozu

Baťův kanál
Baťův kanál

Vodohospodáři z Povodí Moravy dokončili další etapu prací v korytě Baťova kanálu a začali s jeho napouštěním. Oprava opevnění mezi železničním mostem a plavební komorou ve Veselí nad Moravou posílila bezpečnost provozu plavidel na tomto úseku. Oprava zbývajícího části tohoto úseku odstartuje v říjnu 2020. Informaci uvedlo Povodí Moravy v tiskové zprávě.

Pokračující opravy posilují bezpečnost provozu

Práce na dokončeném úseku, které přivítají s nadcházející sezónou všichni návštěvníci Baťova kanálu, podle vodohospodářů z Povodí Moravy zajistí bezpečnost plavebního provozu a bezstarostný průběh další hlavní plavební sezóny bez rizika omezování plavby. Každoročně se zvyšující počet návštěvníků a plavidel si totiž vybírá svou daň.

„V loňském roce jsme napočítali v plavebních komorách 3431 lodí. Rozplavená zemina z břehů a hrází současně lokálně zanáší dno plavebního kanálu a tím pomístně snižuje plavební hloubku, která může vést až k omezení provozu lodní dopravy, proto musíme opravovat a investovat nemalé prostředky,” vysvětluje důvod oprav Gargulák.

Práce teď budou ještě přibližně měsíc probíhat už pouze na březích mimo koryto kanálového úseku, kdy stavaři dokončí práce na korunách hrází a následně uvedou okolní terén do původního stavu. Tyto práce plavbu už nijak neovlivní. Opravy zahájil správce plavební cesty v říjnu 2019. Stavba navazuje na opravy předchozích úseků.

Další etapa začíná v říjnu

Od října letošního roku pak bude Povodí Moravy s. p. pokračovat v navazujících stavebních pracích ve směru od železničního mostu po plavební komoru Vnorovy I.

Jedná se prakticky o pokračování téže stavby, jen jsme ji rozdělili na dvě etapy tak, abychom nemuseli omezovat plavební sezónu. Po konci této hlavní plavební sezóny dojde znovu ke snížení hladiny v korytě, k odstranění nánosů a provedení oprav opevnění lomovým kamenem na dalším úseku, který končí u hospodářského mostu ve Vnorovech. K omezení plavby však v opravovaném úseku během hlavní sezóny nedojde,“ vysvětluje ředitel závodu Střední Morava Pavel Cenek. Náklady na obě etapy vyjdou celkem na 53 mil. Kč.

Kromě oprav opevnění dokončují vodohospodáři také přípravy na zahájení hlavní turistické sezóny na Baťově kanálu. Všech třináct plavebních komor již prošlo čištěním, stejně jako jejich technologie údržbou a seřízením.

Zdroj a foto: Povodí Moravy

Související články

Přečtěte si  Starobrno představilo nový design. Zdůrazňuje regionální pouto

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*