Opravy Baťova kanálu zajistí větší bezpečnost a plynulost plavby, slibují vodohospodáři. Na jaře bude hotovo

Opravy na Baťově kanálu pokračují i v zimě.

Období od konce plavební sezóny na Baťově kanále využívají vodohospodáři z Povodí Moravy pro pokračující úpravy. Reagují na každoročně se zvyšující počet návštěvníků. Do jara musí být hotovo.

Servisní stání pro záchranáře posílí bezpečnost

Intenzivní práce probíhají i po novém roce. Pokračují opravy kanálového úseku mezi Veselím nad Moravou a Vnorovy. Současně s tím moravští vodohospodáři dokončili tři nová servisní stání služebních plavidel, která budou sloužit zejména jednotkám integrovanému záchrannému systému, správci Baťova kanálu a Státní plavební správě. Další dvě servisní stání vzniknou ještě letos ve Spytihněvi a Sudoměřicích

Umístění servisních stání vychází z hustoty plavebního provozu, vytíženosti přístavů a přístavišť dostupnosti pracovního zázemí tak, aby složky záchranného systému mohly v rámci dohledu nad bezpečností návštěvníků Baťova kanálu rychle zasahovat a současně využívat skladovací a dílenské prostory správce toku.

Servisní státní pro složky záchranného systému

Do května chceme mít hotovo

Současně s tím Povodí Moravy pokračuje v opravách Baťova kanálu od Veselí nad Moravou po Vnorovy. V loňském roce vodohospodáři bez omezení plavby dokončili opravy úseku mezi železničním mostem a silničním mostem ve Veselí nad Moravou, na tento úsek navázali v rámci druhé etapy pracemi až k hospodářskému mostu ve Vnorovech.

„Práce provádíme v téměř celém úseku stavby, tedy od železničního mostu ve Veselí nad Moravou po hospodářský most ve Vnorovech. Do prací je zapojeno dostatečné množství strojů, takže opravy probíhají na třech místech zároveň po celé délce stavby. Probíhá zakládání patky opevnění a opevnění koryta z lomového kamene,“ popsal Pavel Cenek, ředitel závodu Střední Morava Povodí Moravy, který má na starosti správu Baťova kanálu. Práce podle něj probíhají bez komplikací a budou dokončeny včas, aby mohla plavební sezóna tradičně začátkem května odstartovat.

Opravy podle Cenka zajistí bezpečnost plavebního provozu a hladký průběh dalších rekreačních sezón bez rizika omezování plavby. Každoročně se zvyšující počet návštěvníků a plavidel si totiž vybírá svou daň.

„Kromě samotných oprav musíme během následujících tří měsíců vyčistit rejdy, provést údržbu a seřízení technologií všech plavebních komor. Bez oprav technologií a přípravných prací by se plavba na Baťově kanále neobešla, proto tyto práce s náklady v řádech milionů korun ročně financujeme z vlastních zdrojů,“ doplnil generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.

Přečtěte si  Dny elektronové mikroskopie v brněnské Vaňkovce představí obří model želvušky

Bude-li plavební sezóně přát epidemická situace, proběhne podle moravských vodohospodářů letošní hlavní plavební sezóna bez omezení a navíc s opravami a servisními stáními, které zajistí lepší plynulost plavby a větší bezpečnost návštěvníků Baťova kanálu.

Zdroj a foto: Povodí Moravy

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*