
Železničáři informovali o plánovaných modernizacích železničních tratí a stanic na Moravě. Úpravy se týkají stanice Prosenice na Přerovsku, kde dojde k prvnímu použití unikátních výhybek na našem území, i pokračující modernizace tratě ze Šakvic do Hustopečí u Brna. Informace uvedla Správa železnic v tiskové zprávě.
Nádraží v Šakvicích a Hustopečích získají novou tvář
Po zimní přestávce pokračují práce na modernizaci a elektrizaci železniční tratě Šakvice – Hustopeče u Brna. V rámci výluky, která začala v polovině března a potrvá do konce srpna, se mimo jiné postaví opěrná zeď ve stanici Hustopeče u Brna, obnoví kolejiště v mezistaničním úseku a připraví trakční sloupy. Ve stanici Šakvice se pracuje na novém podchodu, který zajistí bezbariérový přístup na všechna nástupiště.
Stavební práce začaly vloni v září, stavba bude ukončena na počátku příštího roku. V těchto týdnech se pracuje zejména na výměně železničního spodku a svršku v mezistaničním úseku, probíhají úpravy výpravních budov v obou stanicích i práce na zabezpečovacím a sdělovacím zařízení a trakci. Stanice Šakvice bude mít vedle nového podchodu i nové nástupiště. Realizace projektu zatím běží podle harmonogramu, informovala Správa železnic v tiskové správě.
Cesta vlakem z Hustopečí do Brna bez přestupu je na obzoru
Po dokončení projektu bude možné zavést vlakové spojení z Hustopečí do centra moravské metropole bez nutnosti přestupu. Traťová rychlost se zvýší na 85 km/h. V Hustopečích budou cestujícím k dispozici dvě nástupiště s délkou hrany 170 metrů. V obou koncových stanicích jim bude sloužit také nový informační systém. Díky provedeným úpravám se cestující dostanou vlakem z Hustopečí až do centra Brna za 35 minut.
Prosenice dostanou unikátní výhybky
Správa železnic zahájila modernizaci železniční stanice Prosenice, ležící na dvoukolejné elektrizované trati Bohumín – Přerov. Práce za zhruba 181,8 milionů korun se realizují za nepřetržité výluky, která začala 1. dubna a potrvá do 12. května. Součástí modernizace je unikátní pokládka nových výhybek.
„Modernizace stanice je zvláštní instalací výhybek ojedinělého tvaru, které umožní vyšší rychlost vlaku při jízdě do odbočky. Po dokončení stavby je pro Správu železnic prioritou provozní ověření funkčnosti výhybek, aby mohly být schválené jako součást železniční dopravní cesty v České republice,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
„Tyto výhybky se použijí vůbec poprvé. Půjde tedy o unikátní montáž,“ říká Ljuban Kovačevič, koordinátor staveb Swietelsky Rail CZ, která je jednou z firem realizujících úpravy na stanici. Výhybky budou součástí nové kolejové spojky, která umožní zvýšení rychlosti vlaku při jízdě do odbočky ze 100 až na 160 km/h.
Na úvodní etapu modernizace stanice naváže montáž nových technologií, práce na trakčním vedení a na úpravách zabezpečovacího zařízení. Tato etapa skončí do 11. července. Celá stavba bude dokončena v březnu příštího roku.
Zdroj: Správa železnic, foto: Wikimedia Commons
Buďte první kdo přidá komentář