Rekonstrukce trati do Slavonic získala územní rozhodnutí, stavět se má příští rok

Trať z Kostelce u Jihlavy do Slavonic spojuje západní a jihozápadní Moravu.

Neustále odkládaná rekonstrukce trati z Kostelce u Jihlavy přes Telč do Slavonic má za sebou důležitý milník v přípravě. Dvoumiliardový záměr získal územní rozhodnutí, informovala Správa železnic.

Podle železničářů bude dalším krokem příprava dokumentace pro stavební povolení. Leták vydaný ke stavbě hovoří o tom, že se mělo už rok stavět, interaktivní mapa Správy železnic ale aktuálně hovoří o začátku stavby v roce 2023 a jejím ukončení o dva roky později. Celkové náklady železničáři odhadli na přibližně dvě miliardy korun.

O modernizaci trati spojující západní a jihozápadní Moravu se mluví už více než dekádu. Cílem stavby je podle Správy železnic úprava stávající trati tak, aby mohl být zavedeny přímé vlaky z Havlíčkova Brodu přes Jihlavu do Dačic v taktu 60 minut, s prodloužením do Slavonic v taktu 120 minut.

Vyšší rychlost, nová nástupiště

Na trati dlouhé 55 kilometrů má ke zvýšení rychlosti ve vytipovaných úsecích ze stávajících 50 km/h až na 80 km/h. Trať spojující Kostelec u Jihlavy se Slavonicemi se dočká také nového zabezpečovacího zařízení, což se dotkne i přejezdů.

Počítá se s rekonstrukcí kolejiště ve stanici Telč, zřízením vnějšího nástupiště v Třešti, postavení nové zastávky Slavonice škola i novou výhybnou Slaviboř. Nástupišť se standardní výškou 550 mm nad kolejnicí se dočkají i další stanice a zastávky.

Železniční trať Kostelec u Jihlavy – Slavonice je jednokolejná trať spojující západní a jihozápadní část Moravy. Odbočuje z trati Jihlava – Veselí nad Lužnicí a obsluhuje města Třešť, Telč, Dačice a Slavonice. Trať původně vedla až na rakouské území do městyse Švarcenava. Po druhé světové válce došlo k uzavření hranic mezi Československem a Rakouskem. Přeshraniční část byla v roce 2014 nahrazena cyklostezkou.

Mapa trati z Kostelce u Jihlavy do Slavonic (zdroj: Mapy.cz)

Zdroj: Správa železnic, foto: Muzejní spolek v Třešti

Související články

Přečtěte si  Nové nádraží v Brně získává kontury, nizozemští architekti projektují napojení na MHD i novou čtvrť

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*