Hlavní třída, která je hlavní dopravní tepnou města vedoucí centrem města, dozná po zprovoznění obchvatu výrazných změn. Předpokládá to alespoň zpracovaná koncepce městské třídy vedoucí ulicí Příborská a Janáčkova v Místku až po konec Hlavní třídy ve Frýdku.
Už v roce 2012 nechalo město zpracovat studii úprav na průtahu města po zprovoznění obchvatu. Zahrnuje mimo jiné návrhy na zúžení jízdních pruhů, rozšíření středového pásu a výsadbu stromů na Hlavní třídě od křižovatky „U Vykopnutého“ až po estakádu.
V roce 2018 vznikla Územní studie s prvky regulačního plánu. Jejím hlavním tématem bylo začlenění areálu ředitelství SLEZAN Holding do městské tkáně. V této souvislosti byly navrženy tři varianty možných budoucích úprav Hlavní třídy s jejím navázáním na okolní parky.
„Letos hlavní architekt města ve spolupráci se členem poradního sboru specializujícím se na dopravní oblast zpracovali analýzu i návrh akčních kroků k postupné humanizaci frekventovaného průtahu na klidnější městskou třídu. Město tedy dlouhodobě a postupně podniká kroky ke zpracování koncepce dopravy po zprovoznění obchvatu, která by měla být přívětivější k chodcům i cyklistům,“ řekl primátor Michal Pobucký.
„Zanalyzovali jsme předešlé návrhy a realizovali několik místních šetření s cílem vytvořit celkovou koncepci takzvané městské třídy, zahrnující ulici Příborskou a Janáčkovu v Místku až po konec Hlavní třídy ve Frýdku. Pro pracovní účely jsme ji rozdělili do šesti úseků a vzhledem k jejich charakteru navrhli ideální uliční profil, zahrnující automobily, cyklisty i pěší,“ řekl hlavní architekt města Ondřej Zdvomka s tím, že jelikož komunikace není v majetku města, jsou hlavní akční kroky navrhovány realizovat spolu s jejím majitelem, tedy ŘSD, a také krajem.
Místo 4 proudů jen dva a více místa pro cyklisty a k parkování
Podle návrhů bude doprava na nynější hlavní dopravní tepně města zachována i po zprovoznění obchvatu. Ze čtyřproudé silnice bude ovšem dvouproudá, bude tam místo pro cyklisty i pro chodce a v některých úsecích i místa pro parkování. Vše by bylo možné realizovat prostřednictvím vodorovného dopravního značení s použitím mobilních dělicích dopravních prvků, například city-bloků, kterými by byly jednotlivé pruhy odděleny, a v nynější zelené středové části by mohly být vsazeny stromy.
„Vše je navrhnuto jako „akční opatření“. Tedy nejprve vše vyznačíme dopravními značkami, city-bloky a květináči, a pokud se opatření osvědčí, přistoupíme k dalším úpravám, osazení obrubníků, výsadbě stromů a doplňkové zeleně. Řešení dočasné proměníme v řešení trvalé a vytvoříme kultivovaný veřejný prostor, městskou třídu, která pozitivně ovlivní město skrz na skrz,“ konstatuje Ondřej Zdvomka.
Autor: red Zdroj a foto: město Frýdek-Místek















Buďte první kdo přidá komentář