Slovenská strela se porouchala, oprava potrvá týdny

Vůz M290.002 z roku 1936 alias Slovenská strela

Legendární motorový vůz Slovenská strela je po nedávné renovaci opět mimo provoz. Návštěvníci ji neuvidí ani v depozitáři muzea Tatra v Kopřivnici. Vůz byl odvezen do servisu v Přerově.

Slovenská strela nedávno prošla kompletní renovací a vrátila se na koleje. Po několika několika měsících provozu ale opět zamířila mimo provoz. Vůz M290.002 byl minulý týden v přerovském servisu, při zkušební jízdě se ale objevila závada.

„Bohužel došlo k vůli na klikové hřídeli a poškození. Příčina zatím nebyla objasněna, neboť musel motorový vůz odjet na Slovensko k prezentační akci,“ uvedla na svém facebookovém profilu společnost Tatra Trucks. Na Slovensko jel legendární prvorepublikový vůz prezentovat začátek předsednictví EU Českou republikou. Musela jej táhnout jiná lokomotiva, pojížděl totiž pouze na jeden motor.

Návrat do Kopřivnice se zpozdí

Po návratu zamířila Slovenská strela opět do Přerova. „Zde dojde k vyvázání podvozků, vyjmutí poškozeného motoru, opětovnému navázání podvozku a odtažení vozu do Kopřivnice. Souvislosti se nedají předvídat a reagujeme na ně podle vzniklé situace,” upřesnila Tatra Trucks. Společnost předpokládá návrat vozu do Kopřivnice nejdříve až v příštím týdnu od 11. července. Čas příjezdu zatím není znám.

Kopřivnická Tatra vyrobila vůz M290.002 v roce 1936 pro Československé státní dráhy. Na motorovém vozu je unikátní zejména elektromechanický přenos výkonu od vynálezce Josefa Sousedíka. Díky jeho nápadu se vlak rozjížděl hlavně na elektrický pohon, s rostoucí rychlostí se zapojoval mechanický přenos. Vlak dosahoval rychlosti až 130 kilometrů v hodině. Dráhy vůz nasazovaly na trasu z Bratislavy do Prahy, označení “Slovenská strela” zůstalo v jízdním řádu dosud.

Zdroj a foto: Tatra Trucks

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*