Soukromý dopravce nemůže na Zvonařku, kvůli sporům zastavuje mimo nádraží

Cestující autobusem přes Brno doplácejí na spor mezi provozovatelem nádraží Zvonařka a soukromým dopravcem United Buses. Jeho autobusy mají od tohoto týdne zakázaný vjezd na kryté nádraží. Musí zajíždět na provizorní zastávku na ulici Trnitá.

Zvonařka se po rekonstrukci zbavila zašlého vzhledu a stala se moderním dopravním terminálem s novou odbavovací halou. Jejího komfortu ale nemohou využívat cestující společnosti United Buses. Soukromý dopravce totiž odmítl podepsat s provozovatelem nádraží ČSAD Brno Holding novou smlouvu. Podle zástupců United Buses je smlouva krajně nevýhodná.

„Konkrétním důvodem je ustanovení v obchodních podmínkách, které dává provozovateli pravomoc po podpisu smlouvy její obsah jednostranně změnit. S tím se nemůžeme smířit už proto, že provozovatel nádraží, firma ČSAD Brno Holding, je vlastněná firmou Tourbous, což je náš přímý konkurent,“ vysvětlil manažer United Buses Josef Šelepa.

Provozovatel nádraží ale kontruje tvrzením, že předložená smlouva odpovídá tržnímu smluvnímu standardu, který je běžný i na ostatních autobusových nádražích. Podle ředitele ÚAN Zvonařka Jiřího Večeři je smlouva v souladu s platnými právními předpisy.

“Za každý příjezd nebo odjezd autobusu bychom podle navržené smlouvy a ceníku v obchodních podmínkách měli zaplatit 218 Kč bez DPH. Měsíčně odjíždíme a přijíždíme do Brna více než 400 dálkovými spoji. Za několik odstátých minut máme v souhrnu zaplatit přibližně milion korun ročně. Chceme za to jasnou garanci kvality,” uvedl majitel United Buses Karel Bílý.

Podle něj má soukromý dopravce s provozovatelem špatné zkušenosti. Výjimkou nebylo hlášení špatného nástupiště, zasahování do dat postoupených Ministerstvu dopravy či chybějící místnost s WC pro odpočinek řidičů.

Provizorní zastávka na Trnité a její umístění

Spor prohlubují nezaplacené faktury

Nejedná se přitom o první zákaz vjezdu pro United Buses na Zvonařku. Ten poprvé nastal už loni v březnu. Vedle nesouhlasu se smlouvou za tím stály i nezaplacené faktury dopravce. Podle provozovatele nádraží jejich výše k dnešnímu dni dosáhla téměř milionu korun.

Soukromý dopravce ale tuto výši rozporuje. Jako důvod mimo jiné uvádí fakt, že v době rekonstrukce nádraží byly jeho autobusy přesunuty na okrajové a celkově nevyhovující stanoviště. K dohodě mezi oběma stranami zřejmě jen tak nedojde. Cestující proto budou muset dál využívat provizorní zastávku v Trnité ulici, mimo zrekonstruovanou Zvonařku.

Přečtěte si  Soud zamítl žalobu Vody z Tetčic na stavbu D52, vyhověl ministerstvu

Autor: pjk, zdroj: United Buses, ÚAN Zvonařka, foto: United Buses

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*