Stavba rychlotrati Přerov–Ostrava se přiblížila. Připravuje se první úsek

Vysokorychlostní trať Moravská brána propojí Přerov s Ostravou.

Správa železnic zahájila řízení na zpracování dokumentace pro první část vysokorychlostní trati z Přerova do Ostravy. Má vést přes Moravskou bránu. Informaci uvedla tisková mluvčí státní organizace Nela Friebová.

O rychlotrati propojující Brno, Přerov a Ostravu jsme naposledy psali v tomto článku.

Z Přerova do Ostravy rychlotratí

První úsek vysokorychlostní trati z Přerova do Ostravy s označením VRT Moravská brána podle železničářů odlehčí nejzatíženějšímu úseku tuzemské železnice, ve kterém se stýkají evropské železniční koridory. Začíná u Přerova v železniční stanici Prosenice a končí u Hranic na Moravě, odkud bude VRT Moravská brána pokračovat svou druhou částí až do Ostravy.

“Projekt počítá také se sjezdem zapojeným do stávající stanice Hranice na Moravě a přípravou na výhledové pokračování VRT od Prosenic pro vlaky jedoucí na Brno a Olomouc,” uvedla Friebová.

Součástí tendru je mimo dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby (DÚR) vysokorychlostní trati také zpracování dokumentace vlivů záměru na životní prostředí (EIA) nebo zapracování požadavků dotčených úřadů a veřejnosti. Správa železnic také může využít opci, do které mimo jiné zahrnula kroky potřebné k získání kladného stanoviska EIA a územního rozhodnutí. Opce bude využita v případě úspěšného zapracování VRT Moravská brána do Zásad územního rozvoje Olomouckého kraje, jejichž aktualizace na žádost Správy železnic právě probíhá.

Plán VRT Moravská brána

Hranice na Moravě možná projdou rekonstrukcí

Vybraný dodavatel také podle tiskové mluvčí zpracuje záměr projektu rekonstrukce stanice Hranice na Moravě. Rekonstrukcí nádraží včetně výpravní budovy by železničáři chtěli cestujícím umožnit kvalitní přístup k rychlé železnici a k vlakům odbočujícím z rychlotrati směrem na Valašsko a Slovensko.

Předpokládaný termín dokončení prvního úseku rychlotrati z Přerova do Ostravy je 14 měsíců od začátku stavby. Případná rekonstrukce nádraží v Hranicích může tuto dobu prodloužit. Celková předpokládaná cena může činit až 195 milionů korun.

Zdroj a foto: Správa železnic, vysokorychlostni-zeleznice.cz

Související články

Přečtěte si  Na jihu Moravy budou cestující od prosince vozit nové modernizované vlaky od Arrivy

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*