Studii proveditelnosti stavby vysokorychlostní trati mezi Brnem, Přerovem a Ostravou zpracují firmy Sudop Praha a Egis Rail. Správa železnic (SŽDC) je vybrala pomocí nové metody výběrového řízení, kdy použila hodnocení podle nejvýhodnějšího poměru nabídkové ceny a kvality. Firma o tom dnes informovala v tiskové zprávě. Kompletní studie za téměř 14 milionů korun bude hotová nejpozději za 14 měsíců.
Studie trati by měla obsahovat návrh trasy nové tratě a případné úpravy současné železniční infrastruktury. Rychlodráha z Brna do Ostravy by měla umožnit spojit tato města za jednu hodinu, nyní to trvá přes dvě hodiny.
Psali jsme:
První úseky tratí pro rychlovlaky se mají začít stavět v roce 2025
Vítězní uchazeči budou muset do šesti měsíců předat podklady pro zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a dokumentace pro vyhodnocení vlivů na životní prostředí minimálně pro úsek Prosenice – Ostrava-Svinov. Kompletní studie i se zapracovanými připomínkami musí být hotova do 14 měsíců.
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybírala vítěze pomocí nové metody “Best Value Approach/Best Value Procurement”. “Naší snahou bylo přispět ke kvalitě zpracování studie využitím inovativní metody hodnocení kvality nabídek,” uvedl generální ředitel organizace Jiří Svoboda.
Zatímco většina státních zakázek je dosud vyhodnocována zejména podle nabízené ceny, SŽDC zde použila hodnocení podle nejvýhodnějšího poměru nabídkové ceny a kvality. Po vyhodnocení nabídek musel vybraný dodavatel předložit technické návrhy pro splnění projektových cílů, dále shrnutí s podrobným popisem činností a harmonogram prací.
SŽDC v současnosti připravuje studie několika vysokorychlostních tratí. Jako pilotní úseky vybrala úseky Praha – Běchovice – Poříčany, dále Brno (Modřice) – Vranovice na tahu Brno – Vídeň/Bratislava a právě úsek Přerov (Prosenice) – Ostrava – Svinov na páteřním tahu mezi Prahou, Brnem a Ostravou. Na seznamu pilotních úseků jsou také části rychlotrati mezi Prahou a Drážďany.
V ČR budou rychlovlaky podle vzoru francouzských TGV
Česká republika bude při stavbě využívat normy pro vysokorychlostní vlaky francouzských státních drah TGV. Jejich rychlostní maximum na francouzské železnici je 320 km/h. Touto rychlostí by cesta z Brna do Ostravy trvala zhruba 30 minut. SŽDC za normy zaplatí francouzskému dopravci SNCF Mobilités 11 milionů korun.
Zdroj: ČTK Foto: pixabay.com
Buďte první kdo přidá komentář