Trať z Brna do Zastávky projde elektrizací, železničáři hledají zhotovitele druhé etapy

Stanice v Zastávce u Brna projde velkou proměnou.

Druhá etapa modernizace stávající trati z Brna do Zastávky u Brna počítá se zdvojkolejněním, elektrizací a zvýšením bezpečnosti. Správa železnic právě vypsala výběrové řízení na dodavatele stavby. Vlastní stavební práce by měly začít během příštího roku, hotovo bude v roce 2023. Plánovaná výše investice dosahuje přibližně dvou a půl miliardy korun.

O modernizaci trati Brno – Zastávka u Brna jsme naposledy psali v tomto článku.

V rámci úprav projdou rekonstrukcí také nástupiště ve stanicích a na zastávkách, nově na nich přibude bezbariérový přístup pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace. Maximální rychlost vlaků bude dosahovat 120 km/h. “Během stavby proběhne rovněž sanace železničního spodku, rekonstrukce železničního svršku a výstavba trakčního vedení, stejně jako rekonstrukce mostních objektů,” informovala Správa železnic v tiskové zprávě.

Novinky na zastávkách

Projekt také počítá s rekonstrukcí zastávek Omice a Rosice u Brna a železničních stanic Tetčice a Zastávka u Brna. V zastávce Omice je navržen bezbariérový přístup pomocí stávajícího mostního objektu s přístupovými chodníky. Ve stanici Tetčice vzniknou dvě nová nástupiště, bezbariérový přístup na ně zajistí úrovňový přechod. V zastávce Rosice u Brna je bezbariérový přístup navržen pomocí stávajícího mostního objektu s přístupovými chodníky. V Zastávce u Brna se postaví nový podchod s výtahy.

“Součástí každé zastávky a stanice bude nový elektronický a vizuální informační systém doplněný rozhlasy a majáčky pro nevidomé,” upřesnili železničáři. Délka nástupišť bude 170 metrů, výška nástupní hrany 550 mm nad temenem kolejnice. Vedle nových informačních a orientačních systémů se na nástupiště doplní přístřešky a potřebný mobiliář. Součástí projektu je také modernizace zabezpečovacího zařízení. Po jejím dokončení se provoz bude řídit z Brna.

Zdroj: Správa železnic, foto: Zastávka u Brna

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*