Úleva pro brněnské cyklisty i řidiče aut. Na Hladíkově otevřeli podjezd

Nový podjezd pod čtyřproudou silnicí na Hladíkově v Brně.

V Brně otevřeli podjezd Hladíkovy. Po dvou dekádách tak došlo k vyřešení nebezpečného křížení svitavské cyklostezky s frekventovanou čtyřproudou silnicí. Podle statistik místem denně projíždí až dva tisíce cyklistů a prochází šest set chodců.

Nový podjezd ulice Hladíkovy na jihu města usnadní lidem cestu po cyklostezce podél řeky Svitavy. Doteď museli čtyřproudou silnici překonávat s využitím blízkého přechodu pro chodce. Řada cyklistů ale volila přímější cestu a docházelo tak k nebezpečným situacím.

“Věřím, že nyní bude cesta pohodlnější a bezpečnější pro všechny účastníky provozu. Trasa je cyklisty hojně využívaná, proto pro nás bylo důležité zajistit jim vhodné podmínky,” uvedla brněnská primátorka Markéta Vaňková s tím, že stavba vyšla přibližně na 16 milionů korun.

Město začalo řešit chybějící bezpečný přechod Hladíkovy už v roce 2003, rok po postavení cyklostezky podél Svitavy. Zprvu se počítalo s přechodem, později převážil podjezd. Realizaci zdrželo dlouhé zvažování variant i střídání politického vedení města. Historii podjezdu shrnuje například tento článek na webu spolku Brno na kole.

Podjezd pod Hladíkovou je součástí 150 metrů dlouhé nové stezky pro pěší a cyklisty. Má asfaltový povrch a šířku tři metry.

Další podjezd vnikne na Křenové

Vedení města avizovalo, že budou následovat další řešení pro bezpečný průjezd na svitavské cyklostezce. K dispozici je technická studie podjezdu ulice Křenová, což je další nebezpečné místo cyklotrasy, které se nachází o 200 metrů dál od Hladíkovy. Mimoúrovňového křížení s Křenovou by se měli pěší a cyklisté dočkat v roce 2025, kdy má proběhnout rekonstrukce celé ulice.

Podporovatelé cyklistické dopravy po Brně kritizují pomalé tempo výstavby. “Cyklopruh na Lidické bylo Brno schopno vymalovat až po deseti letech. Na podjezd Hladíkovy jsme čekali dvacet let. S tímto tempem se dočkáme spojité, kvalitní sítě cyklistické infrastruktury až během následujících padesáti let,” sdělil Michal Šindelář ze spolku Brno na kole.

Brněnský magistrát má aktuálně vyhrazeny dva až tři úvazky věnované cyklodopravě. Ještě nedávno to byl pouhý půlúvazek. Podle spolku je potřeba lidské kapacity věnované této oblasti ještě navýšit. Dosavadní posílení se už teď projevuje na viditelném, byť mírném zrychlení výstavby cyklostezek a bezpečnostních prvků.

vizualizace podjezdu na Křenové

Zdroj: město Brno, Městem na kole, foto: město Brno

Přečtěte si  Brněnskou architekturu oživí WOKO, organická budova nabídne kanceláře i panoramatické výhledy

Související články

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*