Úsek D55 ze Starého Města do Moravského Písku má povolení. Děti Země neuspěly

Dálnice D55
Dálnice D55

Devítikilometrový úsek dálnice D55 ze Starého Města do Moravského Písku má platné stavební povolení. Rozkladová komise ministerstva dopravy zamítla odvolání, které proti stavbě podal spolek Děti Země. Dnes to oznámil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Dálnice D55 má nahradit přetíženou silnici první třídy I/55, která vede přes některé obce. Výběrové řízení na zhotovitele stavby chce ŘSD uspořádat ještě letos, aby stavba mohla začít nejpozději na jaře 2021.

Děti Země neuspěly s odvoláním

Stavební povolení pro úsek dálnice D55 ze Starého Města do Moravského Písku vydalo ministerstvo dopravy loni na podzim. Podle tehdejšího vyjádření zástupce spolku Děti Země Miroslava Patrika vydal resort povolení bez toho, že by předložil návrhy kompenzačních opatření za ničení biotopů vzácných druhů živočichů.

Děti Země se proti rozhodnutí odvolaly. V odvolání upozornily, že v dokumentaci chybí doklady o splnění tří podmínek stanovené jihomoravským krajským úřadem již v roce 2011.

“Týkají se předložení projektu kompenzačních opatření za zničení biotopů zvláště chráněných druhů živočichů. Ministerstvo dopravy totiž tento projekt požaduje předložit až po vydání stavebního povolení, takže se s ním Děti Země nebudou moci seznámit a vyjádřit se k němu,” uvedl Patrik. Zmínil také rozsudek Městského soudu v Praze z roku 2014, který nařizoval, aby byla kompenzační opatření předložena již ve stavebním řízení.

Rozkladová komise ministerstva dopravy ale stížnost Dětí Země zamítla. “Stavební povolení tak nabylo právní moci,” uvedl dnes Mátl.

Mapka zobrazující postavenou (plná čára), plánovanou (tečky) a již zprovozněnou (zelená čára) část dálnice D55

Dálnice D55 má být náhradou současné silnice první třídy I/55, která je přetížená a vede přes některé obce. Její přípravu dlouhodobě komplikuje skutečnost, že má vést přes chráněná území, například Bzeneckou doubravu. V tomto úseku má víceméně kopírovat železniční trať. V současnosti existuje dálnice pouze mezi Otrokovicemi a Hulínem, kde se napojuje na dálnici D1. Od Otrokovic na jih k Břeclavi se zatím nezačalo stavět.

Zdroj: ČTK, foto: Wikipedia

Související články

Přečtěte si  Vedení Brna nechce dát peníze na moderní tramvaje. Ať si je sežene dopravní podnik, vyzval radní

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*